تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی، از اهداف اصلی تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی است.

وی افزود: تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی خراسان‌جنوبی می‌تواند نقشه راهی برای تولید ثروت و توسعه کسب و کار و کارآفرینی در سطح روستاهای خراسان‌جنوبی باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: اسناد تهیه شده جهت شناخت دقیق و جامع مناطق روستایی به همراه مزیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه،  به عنوان ابزاری برای سهولت تصمیم‌گیری مدیران ارشد استان قابل استفاده و بهره-گیری است.

ابراهیمی یادآور شد: در اولین فاز از اجرای این طرح مطالعاتی برای ۱۰۹ روستاهای خراسان حنوبی از جمله شهرستان‌های قائن، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ارائه شد و در فاز دوم نیز ۱۳۵ روستای دیگر از شهرستان‌های استان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند‌.

وی خاطرنشان کرد: دومین فاز از طرح مطالعاتی تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی با مسئولیت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبیی و با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با استفاده از مشارکت و تعامل موثر فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان به انجام رسید. 

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: در فاز دوم این طرح  ۵۳ روستا از شهرستان قائن، ۴۲ روستا از شهرستان طبس، ۱۸ روستا ازشهرستان فردوس، ۱۲ روستا از شهرستان بشرویه و  ۱۰ روستا از شهرستان سرایان بررسی شدند.

ابراهیمی متذکر شد: در تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی خراسان جنوبی مزیت‌های اقتصادی روستا با محورهای کشاورزی و گیاهان دارویی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: دو فاز اول و دوم طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای خراسان جنوبی ۲۴۴ روستا مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 17 =