حدنگاری ۹۷ درصد عرصه‌های ملی کشور

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن بابائی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه خراسان‌جنوبی اظهارداشت: دادگستری خراسان‌جنوبی از دادگستری‌های پیشرو بوده و براساس آمار عملکردی و گزارش‌هایی که از مرکز اخذ شده نشان از پویایی و حرکت خوب در دوران تحول دولت بوده است.

وی تصریح کرد: همیشه تاکید مسئولان قضایی کشور بر نقش خوب، مستمر و پیوسته با امام جمعه به عنوان پدر معنوی در استان‌ها بوده تا امورات استان به نحو احسنت پیش رود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه اجرای حدنگاری مورد تاکید رهبری بوده که در مورخ هفتم شهریورماه در زمانی که مسئولان قوه قضائیه به خدمت رهبری رسیدند ایشان هشت راهبرد کلان را برای این قوه تعیین کردند و در راهبرد پنجم بحث حدنگاری را مطرح نمودند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند برای جلوگیری از زمین‌خواری، جنگل‌خواری‌، کوه‌خواری و ساحل‌خواری باید قانون حدنگاری اجرا شود.

بابائی با بیان اینکه اگر بحث حدنگاری به سرانجام برسد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، یادآور شد: در فراز ۲۶ بند سوم سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، حدنگاری صددرصدی اراضی و املاک مورد اشاره قرار گرفته است.

وی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در سازمان ثبت اسناد و املاک برای سنددار کردن اراضی و املاک صورت گرفته به طوری که از مجموع مساحت کشور که ۱۶۴ میلیون هکتار بوده، ۱۳۷ هکتار عرصه‌های طبیعی و ملی بوده که از این میزان ۱۳۲ میلیون هکتار دارای سند بوده که ۹۷ درصد اراضی ملی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در استان خراسان‌جنوبی از مجموع ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار که حدود ۹۸/۵ درصد بوده دارای سند شده‌اند.

بابائی با بیان اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی امسال مورد هدف قرار گرفته است، اضافه کرد: امسال از ۱۹۸ هزار هکتار از مجموع عرصه‌های زراعی کشور ۳۱ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد آن سنددار شده است.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی رتبه سوم کشور را در سنددار شدن اراضی زارعی داشته و پیش‌بینی می‌شود اولین استان در کشور باشد که بتوانیم جشن حدنگاری صددرصدی اراضی زارعی را در آن بگیریم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت دهیاران و بخشداران برای تشویق زارعان در راستای سنددار کردن اراضی زراعی خود استفاده شود، خاطرنشان کرد: می توان در این راستا از ظرفیت بسیج نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =