فارس من| از جولان سگ‌های ولگرد تا احداث مرکز نگهداری از آنها در بشرویه/شهرداری توان مقابله کامل با سگ های ولگرد را ندارد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سگ‌های ولگرد معضلی فراگیر در کشور است و با وجود تلاش‌های شهرداری‌ها در خراسان جنوبی این معضل همچنان ادامه دارد و با اینکه در برخی نقاط اندکی کاهش پیدا کرده ولی در برخی از شهرهای استان هنوز حضور سگ ها اسباب اذیت و آزار مردم را فراهم می‌کند.

شهرستان بشرویه یکی از شهرستان‌های شمال غربی خراسان‌جنوبی است که مردم آن به سبب وجود سگ‌های ولگرد معترض هستند و برای پیگیری موضوع، کمپینی با عنوان: خواستار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در بشرویه هستیم در سامانه فارس من خبرگزاری فارس راه اندارزی نموده اند.

در توضیحات این کمپین که توسط گروهی از مردم حمایت شده آمده است: از مسؤولین شهرداری درخواست جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهرستان بشرویه را داریم.

به دنیال این موضوع، کبری میری یکی از شهروندان بشرویه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: ما حدود ۲۰ سال است که در حاشیه شهر بشرویه ساکن هستیم.

وی با بیان اینکه زندگی در حاشیه شهر مشکلات فراوانی دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده ما در حال حاضر وجود سگ‌های ولگرد هستند که مزاحمت‌هایی برای اهالی ایجاد کرده‌اند.

این شهروند بشرویه‌ای با اشاره به مرگ پسر بچه بیرجندی توسط سگ‌ها ادامه داد: در این شرایط خانواده‌ها کمتر اجازه تردد به فرزندان خود را می‌دهند.

میری با بیان اینکه حضور سگ‌ها در شب بیشتر احساس می‌شود، یادآور شد: در شب که زمان استراحت است سروصدای سگ‌ها خواب را از اهالی می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سگ‌ها همیشه در سطل‌های زباله دنبال غذا می‌گردند، افزود: همین امر سبب ریختن زباله‌ها در کف خیابان‌ها و آلودگی محیط زیست می‌شود.

این شهروند بشرویه‌ای با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اضافه کرد: با باز شدن مدارس امنیت برای فرزندان ما باید فراهم شود تا خانواده‌ها با آسودگی خاطر فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

عباس مردانی یکی دیگر از شهروندان بشرویه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: منزل مسکونیم تقریباً در مرکز شهر قرار دارد و هر روز صبح برای کار از خانه خارج می‌شوم.

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد در خیابان‌های شهر دیده می‌شوند، یادآور شد: این حیوانات باید جمع‌آوری شوند چراکه مخل آسایش مردم هستند.

این شهروند بشرویه‌ای با بیان اینکه سگ‌ها در برخی موارد به انسان حمله می‌کنند، ادامه داد: این حیوانات ناقل بیماری هستند و باید جمع‌آوری شوند.

مردانی با بیان اینکه سگ‌ها بیشتر مواقع به صورت گروهی در شهر تردد می‌کنند، افزود: در این صورت ترس از حمله آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود آن‌ها را معدوم کرد، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و رهاسازی آن‌ها دوباره سبب حضور آن‌ها می‌شود و باید آن‌ها را معدوم کرد.

سگ‌های ولگرد جمع‌آوری و معدوم می‌شوند

حسین بلالی، شهردار بشرویه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: سگ‌های ولگرد هم جمع‌آوری و هم معدوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اطراف شهر بشرویه زمین‌های کشاورزی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: سگ‌ها در این مناطق بیشتر وجود دارند.

شهردار بشرویه با بیان اینکه نمی‌توان نسل سگ را منقرض کرد، یادآور شد: ماهانه شش تا ۱۰ قلاده را جمع‌آوری یا معدوم می‌کنیم ولی هنوز در شهر دیده می‌شوند.

بلالی با اشاره به زمین‌های کشاورزی شمال شهر بشرویه ادامه داد: بعد از جمع‌آوری دوباره از این منطقه وارد شهر می‌شوند.

مرکز نگهداری از سگ های ولگرد احداث می شود

وی با بیان اینکه تاکنون مکانی برای جمع‌آوری سگ‌ها در این شهرستان وجود نداشته است، افزود: در حال حاضر مکانی به متراژ ۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار بشرویه اضافه کرد: این مکان در بیرون شهر و در سایت کارخانه آسفالت و شن‌شویی شهرداری قرار دارد.

شهردار بشرویه متذکر شد: با جمع‌آوری سگ‌ها، آن‌ها که کارایی دارند عقیم می‌شوند و آن‌هایی که کاربردی ندارند با نظارت دامپزشکی و با روش‌های ترحم‌آمیز معدوم می‌شوند.

بلالی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۲ قلاده جمع‌آوری شدند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴ قلاده سگ از سطح شهر بشرویه جمع‌آوری شدند.

با وجود همه این تلاش‌ها هنوز داستان سگ‌های ولگرد ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =