حمایت بیش‌از ۲۱ هزار دانش‌آموز و دانشجو در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از  ۲۰ هزار و ۲۰۷ دانش آموز تحت حمایت  بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان  در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند که از خدمات آموزشی و آمادگی کنکور با هم افزایی گروه های جهادی علمی در قالب معرفی به موسسات آموزشی، برگزاری کلاس های تقویت بنیه تحصیلی، مشاوره تحصیلی، مشاوره انتخاب رشته و اردوی تخصصی علمی به مشهد مقدس و …. استفاده می کنند .

محمد عرب با اشاره به این که هم اکنون تعداد یک هزار و ۹۴ نفر از دانشجویان تحت حمایت از خدمات تحصیلی دانشگاه های روزانه و دولتی و شهریه دانشگاه های آزاد،علمی و کاربردی، پیام نور، غیر انتفاعی و… بهره مند می شوند افزود: دانشجویان دانشگاه های دولتی کمک هزینه تحصیلی و دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی  کمک هزینه شهریه دریافت می کنند.

 وی تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت  از خدمات آموزش های فرهنگی، قرآنی، هنری،ورزشی و…. در مجتمع های فرهنگی تربیتی(کانون های اوقات فراغت) این نهاد در شهرستان های بیرجند و طبس به صورت منظم و در طول سال بهره مند می شوند.
 
به گفته وی تعداد ۴۱۵ نفر از دانش آموزان مناطق محروم و روستایی از خدمات ۶ مجتمع فرهنگی تربیتی و شبانه روزی (خوابگاه) ، سه مجتمع خواهران و سه مجتمع برادران در شهرستان های ّبیرجند، سربیشه،نهبندان و قاین استفاده می کنند.

وی همچنین افزود : نیکوکاران ارجمند می توانند با مشارکت در پویش شور عاطفه ها ، کمیته امداد را در تأمین مایحتاج تحصیلی این عزیزان یاری نمایند.
انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 9 =