«قند قهستان» دوباره شیرین کام

خبرگزاری فارس – خراسان‌جنوبی، عصمت برزجی؛ قند قهستان کارخانه‌ای است که سال ۱۳۴۰ با هدف ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت درمیان راه اندازی شد. تولیداتش بیش از ۵۰ سال کام مردم را شیرین می‌کرد اما ۹ سال قبل کام خودش تلخ و به دلیل برخی مشکلات و سوء مدیریت‌ها سال ۹۲ تعطیل شد.

به عقیده برخی کارشناسان، وجود قوانین دست و پا گیر و موانع و مشکلات، در برهه ای از زمان موجب سلب انگیزه فعالان اقتصادی شد و همین امر تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های کوچک و بعضاً بزرگ را رقم زد.

اما تعطیل شدن کارخانه ای با قدمت ۵۰ سال تلخ کامی زیادی برای صنعت استان بود به ویژه که قشر کارگر از این موضوع رنجور بودند.

سال ۹۴ بود که تغییراتی در سهام داران اصلی کارخانه ایجاد شد و جمعی از سرمایه گذاران برای احیای مجدد کارخانه به میدان آمدند اما تلاش‌شان حکایت سال‌ها دویدن و نرسیدن بود.

در ۹ سالی که گذشت وعده های زیادی برای بازگشایی و راه اندازی این واحد صنعتی به مردم داده شد و رسانه های استان نیز به گونه های متفاوت در این خصوص قلم زدند اما سرمایه‌گذاری بزرگ در این طرح همچنان نافرجام بود .

کارخانه ای که ظرفیت تبدیل ۱۰۰ هزار تن چغندر قند را دارد و به قول مسولانش با جذب ۴۰ هزار تن می توانست راه اندازی شود.

ثبت علامت تجاری و سیب سلامت از موانعی بود که سال گذشت مانع بهره برداری این طرح صنعتی شد.

اما روشن شدن مشعل تولید دوگانه در این کارخانه که چند روز پیش اتفاق افتاد، نشان از آن دارد که مسئولان عزم راسخ در عملیاتی کردن شعار سال دارند تا شاهد رونق اشتغال در منطقه مرزی درمیان باشیم.

مشعلی که به تاسی از شعار سال تولید، اشتغال‌آفرین و دانش بنیان است؛ با مهندسی معکوس در کشور ساخته و در کارخانه قند قهستان روشن شد.

امید است، همانطور که وعده داده شده سرمایه گذاری بیش از ۳۰ میلیارد تومانی این کارخانه در هفته وحدت به بار نشسته و کام مردم منطقه را با افتتاح رسمی به دست مقام بلند مرتبه کشوری شیرین کند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =