معاون وزیر آموزش و پرورش: سنگر دفاع از مسیر علم می‌گذرد/ همه باید در سند تحول نظام تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی کنند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ ایثار و مقاومت که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان مصلی‌نژاد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این دفاع تمام نشده و وارد فاز جدید و پیچیده‌تری شده است

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و روز بازگشایی مدارس گفت: تقارن این دو روز بزرگ نشان می‌دهد، دفاع همچنان باقی بوده و فقط سنگر آن تغییر کرده و از مسیر علم می‌گذرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اتفاقات ایام گذشته اشاره داشت و افزود: عصر حاضر عصر جاهلیت ثانی بوده، الان دنیا در دوران جاهلیت بوده اما تفاوت آن با دوران جاهلیت قبل از اسلام این است که در آن دوران همه می‌دانستند که نمی‌دانند ولی جاهلیت کنونی طوری است که هر چند از نظر علمی فرد می‌داند ولی در واقع نسبت به توطئه‌های دشمن شاید جاهل باشد و این همان جهالت مرکب است.

عبدی ادامه داد: خطرناک‌ترین بستری که اکنون دشمن از آن استفاده می‌کند همین جهالت است.

وی یادآور شد: برای دشمن جاهلیت در همه جایی که انسان وجود دارد این بوده که جاهل باشد و آنچه آنها فکر می‌کنند همان انجام شود، به همین سبب بمباران اطلاعات را بر مردم دنیا قرار داده و فکر جوانان را در این بمباران قرار داده و آن‌ها را گمراه می‌کنند.

معاون وزارت آموزش و پرورش افزود: راه‌حل این توطئه دشمن به قول ابن سینا این بوده که بگویید نمی‌دانم و باید حق را از کسی که می‌دانند یاد بگیریم.

عبدی با بیان اینکه جبهه آخرزمانی بین عقل و جهل جبهه بسیار مهمی است، اضافه کرد: الان تیر و تفنگ و ابزار نظامی کارساز نبوده و این را دشمن نیز به خوبی می‌داند که در این طریق موفق نبوده و نیست و مردم ما نیز باید بدانند که تصویری که دشمن از قدرت نظامی آمریکایی در ذهن افراد ساخته واقعیت نیست.

وی ادامه داد: دشمن جنگ نظامی را باخته و جنگ آخرزمان در عقل‌ها اتفاق می‌افتد و این عقل باید در نظام تعلیم و تربیت رشد یابد.

 رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه سند تحول تنها مربوط به مجموعه آموزش و پرورش نبوده بلکه سند تحول نظام تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی بوده و باید همه در این سند نقش‌آفرینی کنند، عنوان کرد: برای اینکه فتنه را درک کنیم و ببینیم که حق با چه کسی بوده همین سخن شهید همت کافی بوده که می‌گوید«وقتی فتنه اتفاق افتاد و دوست و دشمن را نشناختی ببین دشمن کجا را می‌زند حق همان جا است».

عبدی گفت: الان باید ببینیم که دشمن کجا را می‌زند و در همان جا به دنبال حق بگردیم و باید بدانیم که فتنه‌های دشمن ادامه دار بوده و تمامی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم خراسان‌جنوبی، مردمی پاک بوده و این استان ظرفیتی برای رشد و تعالی است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/س


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نه =