فارس‌من | مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی: تصمیمی برای احداث جاده بشرویه به بجستان گرفته نشده است

خبرگزاری فارس – خراسان‌جنوبی، زهرا محمدی؛ خراسان جنوبی یکی از شرقی‌ترین استان‌های کشور است که ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر راه مواصلاتی دارد و از ۱۰ کریدور اصلی کشور دو کریدور شمال به جنوب در این استان کویری واقع شده است.

متاسفانه افراد زیادی در نتیجه تصادفات جان خود را در این محورها از دست داده‌اند و یا به سبب مجروحیت نقص عضو شده و جدای از اینکه بار مالی زیادی را بر دوش دولت می‌گذارند که دغدغه‌های روحی فراوانی را برای خانواده و جامعه به وجود می‌آورند. ایجاد جاده‌های مناسب می‌تواند بخش قابل توجهی از تصادفات را کاهش دهد.

مردم شهرستان بشرویه خواستار احداث جاده بشرویه به بجستان هستند و برای پیگیری موضوع، کمپینی با عنوان: خواستار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در بشرویه هستیم در سامانه فارس من خبرگزاری فارس راه اندازی کرده‌اند.

شهروندان بشرویه اعتراض خود را در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس اینگونه بیان می‌کند: (( اگر در ۴۰ سال گذشته به نرخ رشد جاده‌های اصلی کشور نگاهی بیاندازیم، به اعداد و ارقامی رضایت‌بخش می‌رسیم. در حالی که توزیع این نرخ در سطح مناطق محروم عادلانه به نظر نمی‌رسد. یکی از این شهرستان‌ها بشرویه واقع در استان خراسان جنوبی است که متأسفانه جاده‌های اصلی آن همچنان در ۴۰ سال اخیر هیچ تغییری نکرده و مردم این شهرستان که از یک طرف قطب تولیدات کشاورزی در استان است و همچنین در مسیر زوار امام رضا (ع) قرار دارد، همه‌ساله دچار خسارت‌های جانی و مالی زیادی می‌شوند. متأسفانه به دلیل مخالفت و فشار شهرستان‌های مجاور و لابی‌های سطح استان هیچگونه اقدامی برای ایجاد مسیرهای جدید انجام نشده است. لذا از مقام محترم وزارت تقاضا می‌کنیم تا با بررسی و تصویب احداث جاده بشرویه به بجستان موافقت نمایند تا با توزیع ترافیک در شریان‌های جدید و همچنین توسعه و گسترش و تجهیز تاسیسات زیربنایی اجتماعی اقتصادی و عمرانی در این منطقه که از وظایف آن وزارت محترم می‌باشد گامی مفید برداشته شود. ))

شهروندی که این سوژه را در سامانه خبرگزاری فارس ثبت کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بشرویه واقع در استان خراسان‌جنوبی است که متأسفانه جاده‌های اصلی آن همچنان در ۴۰ سال اخیر هیچ تغییری نکرده است، تصریح کرد: مردم این شهرستان که از یک طرف قطب تولیدات کشاورزی در استان است و همچنین در مسیر زوار امام رضا(ع) قرار دارد، همه‌ساله دچار خسارت‌های جانی و مالی زیادی می‌شوند.

این شهروند بشرویه‌ای ادامه داد: متأسفانه به دلیل مخالفت و فشار شهرستان‌های مجاور و لابی‌های سطح استان هیچگونه اقدامی برای ایجاد مسیرهای جدید انجام نشده است.

وی از وزارت راه و شهرسازی خواست: با بررسی و تصویب احداث جاده بشرویه به بجستان موافقت نمایند تا با توزیع ترافیک در شریان‌های جدید و همچنین توسعه، گسترش و تجهیز تأسیسات زیربنایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی در این منطقه که از وظایف آن وزارت است، گامی مفید برداشته شود.

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بشرویه در مردادماه سال ۹۹ گفته بود: احداث راه «بشرویه – بجستان» به‌دلیل ترافیک اندک و مباحث فنی با استناد از بودجه عمومی دولت و کارگروه ارزیابی و تصویب طرح‌های توجیهی مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: از طرفی به‌دلیل وجود سرمایه‌گذار و تمایل به سرمایه‌گذاری انجام مطالعات اقتصادی، مالی، محیط زیست و پدافند غیرعامل به سرمایه‌گذار ابلاغ گردیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه مطالعات فاز توجیه اولیه نیز توسط مشاور ذی‌صلاح انجام شده، عنوان کرد: محور «طبس- بشرویه» از مسیر خدافرید نیز دارای کد طرح (احداث راه اصلی طبس- بشرویه) بوده و در بودجه‌های مصوب ابلاغ اعتبار انجام می‌پذیرد و با توجه به ابلاغ و تخصیص پایین در محور مذکور عملیات اجرایی آن با کندی پیش می‌رود.

در پی پیگیری‌های جدید خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم بشرویه، سرایان، طبس و فردوس از پاسخگویی امتناع کرد.

وحید داعی، مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: احداث این جاده هنوز در مرحله مطالعات است.

وی با بیان اینکه تاکنون تصمیمی برای احداث آن گرفته نشده است، تصریح کرد: در ابتدا باید مشاور اقدامات لازم را انجام دهد و اگر توجیه فنی داشته باشد و در صورت اخذ مجوزها می‌توان برای احداث آن تصمیم گرفت.

و اما چنان که از تحقیقات برمی‌آید احداث جاده بشرویه به بجستان درگیر دست‌اندازهای زیادی است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفده =