جشنواره عکس «یادگاران خورشید» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: با محوریت امامزادگان و بقاع‌ متبرکه جشنواره عکس «یادگاران خورشید» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

خبرطبس:مدیر روابط عمومی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: با محوریت امامزادگان و بقاع‌ متبرکه جشنواره عکس «یادگاران خورشید» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،امید واحدی‌فر با اشاره به برگزاری جشنواره عکس «یادگاران خورشید» در خراسان جنوبی اظهار داشت: هر عکاس برای شرکت در این جشنواره می‌تواند ۱۰ عکس را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره ‌کل یا ادارات اوقاف شهرستان‌ها تا ۱۷ آذرماه امسال تحویل دهد.

وی از برگزاری جشنواره یادگاران خورشید در استان خبر داد و گفت: این مسابقه در راستای چشم‌انداز قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز آشنایی مردم مؤمن خراسان جنوبی با امامزادگان و بقاع متبرکه، مسابقه عکاسی “یادگاران خورشید” طراحی و به اجرا درآمد.

واحدی‌فر با اشاره به نحوه اجرای این مسابقه، تصریح کرد: مسابقه عکاسی یادگاران خورشید در قالب موضوعات تصویری بدیع و هنرمندانه از بقاع امامزادگان مناطق مختلف استان، فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌های شکل گرفته در حاشیه امامزادگان، تصویر خانواده ایرانی در پاسداشت از مقام شامخ ائمه(ع) و فرزندان آنها، محرم در بقاع متبرکه استان، فرهنگ و سنت اطعام و نذورات در بقاع، ارائه تصویری اثرگذار از حضور کودکان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ساکنان استان، افراد و مسافرانی که در این استان حضور پیدا می‌کنند نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: هر عکاس می‌تواند ۱۰ عکس را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره‌ کل یا ادارات اوقاف شهرستان‌ها تا ۱۷ آذرماه سال جاری تحویل دهد.

اختتامیه جشنواره همزمان با هفته وقف برگزار می‌شود

این مسئول با بیان اینکه اختتامیه جشنواره در هفته وقف در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود، یادآور شد: هنرمندان می‌توانند برای پاسخگویی به هرگونه سوال درباره جشنواره در ساعت اداری با شماره تلفن ۳۲۴۲۱۵۵۸ روابط عمومی اداره‌کل اوقاف تماس بگیرند.

واحدی‌فر به قوانین شرکت در این جشنواره اشاره کرد و افزود: شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان استان اعم از آماتور و حرفه‌ای، آزاد است، دبیرخانه جشنواره مایل است پذیرای تجربه‌های اخیر عکاسان باشد، بنابراین در مرحله انتخاب و داوری، آثار تازه‌ای که پیش‌تر در دیگر نمایشگاه‌ها و سوگواره‌ها دیده نشده در اولویت است.

وی ادامه داد: نوان‌گذاری مجموعه‌های ارسالی و شرح مختصری از موضوع، موقعیت مکانی و زمانی مجموعه، در فرم ثبت‌نام ضروری است، آثار ارسالیِ رنگی و یا مونوکروم، فقط به صورت دیجیتال با فرمت jpeg ، با اندازه فایل۴۵*۳۰ و رزولوشن ۳۰۰ dpi مورد پذیرش است.

مدیر روابط عمومی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حجم هر یک از آثار ارسالی نباید از ۴ mb تجاوز کند و در صورت امکان فولدر آثار به صورت فشرده(zip) به نام عکاس ارسال شود، تصریح کرد: ویرایش نور، رنگ و کراپ تصاویر به نحوی که به سندیت عکس خدشه وارد نکند قابل قبول است، ارسال اثر توسط عکاس به منزله مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر بر‌عهده جشنواره نیست.

واحدی‌فر یادآور شد: به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد و دبیرخانه مجاز است عکس‌های پذیرفته شده را برای مصارف فرهنگی با ذکر نام عکاس استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در این مسابقه به منزله قبول قوانین فراخوان است و برای تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره گواهی شرکت صادر خواهد شد.

این مسئول درباره جوایز جشنواره در بخش اصلی گفت: به مقام اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۴ میلیون ریال، به مقام دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون ریال و به مقام سوم نیز تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون ریال اهداء می‌شود.

واحدی‌فر ادامه داد: به دو نفر شایسته تقدیر نیز مبلغ ۱.۵ میلیون ریال داده می‌شود.

آدرس دبیرخانه: بیرجند، خیابان معلم، تقاطع معلم و خیام، اداره‌ کل اوقاف استان خراسان جنوبی به کد پستی ۹۷۱۷۸۴۴۷۴۱ و ایمیل جشنواره yadegarkhorshid@awqaf.ir

yadegarankhorshid@gmail.com

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =