استاندار خراسان جنوبی: حفظ و تداوم نظام از برکت خون شهدا است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد قناعت»، استاندار خراسان‌جنوبی شامگاه پنجشنبه با حضور در منزل شهید “حسین یوسفی هریوند” که بتازگی شناسایی شد، با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

وی گفت: شهدا بر گردن همه مردم ایران دین دارند و هر کدام از ما موظفیم به سهم خود، یاد و نام شهدا را زنده نگهداریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کرامات شهدا اظهار داشت: شهدا به خاطر راهی که انتخاب کردند، سعادتمند شدند و این توفیق را هم دارند که دست خیلی از انسان‌ها را بگیرند و شفاعت کنند.

وی افزود: ادامه دادن راه شهیدان، تکلیف همه ماست.

شهید حسین یوسفی هریوند از شهدای عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ است که پیکر مطهرش پس از ۳۹ سال با آزمایش DNA شناسایی شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

پیکر این شهید دفاع مقدس سوم مهر امسال همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور گسترده مردم در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

استاندار خراسان جنوبی از موزه خلبان شهید محمدحسین رئوفی‌فرد در بیرجند نیز بازدید کرد.

قناعت که به منظور دلجویی از خانواده شهید رئوفی‌فرد به منزل شهید رفته بود، از این موزه که به تدبیر خانواده در محل منزل شهید رئوفی‌فرد دایر شده است، دیدن کرد.

مدال‌ها، درجه‌ها، لباس‌ها و لوازم شخصی خلبان شهید رئوفی‌فرد در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

زنده‌یاد محمدحسین رئوفی‌فرد در مهر سال ۱۳۳۴ متولد شد که در زمره خلبانان طراز اول هوانیروز قرار گرفت و در زمان رژیم ستمشاهی به پشتیبانی از مردم پرداخت.

امیر خلبان شهید رئوفی‌فرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داوطلبانه ماموریت‌های زیادی را در نقاط مختلف انجام داد و در غائله کردستان و هنگام عزیمت به بانه و سردشت – ۱۰ اسفند ۱۳۵۸ – پیشاپیش سه بالگرد دیگر در پرواز بود که با شلیک گروهک‌های داخلی مورد هدف قرار گرفت.

پیکر این شهید که ۴۲ روز در ارتفاعات برفی مانده بود، ۲۳ فروردین ۱۳۵۹ توسط مردم محلی کشف و پس از شناسایی به زادگاهش منتقل شد.

سر این شهید والامقام پس از ۶ ماه توسط همرزمانش به جسم مطهرش ملحق شد و از او به عنوان اولین شهید هوانیروز یاد می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =