۲۴ مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای قرآن، عترت و نماز این اداره کل افزود: با توجه به وظیفه راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت، در تربیت حافظان قرآن و با توجه به ظرفیت قانونی و رسمی که در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت وجود دارد، مدارس اختصاصی حفظ قرآن کریم با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها، راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف از تشکیل و راه‌اندازی این مدارس را تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم عنوان کرد و گفت: مدارس قرآنی زمینه‌ساز رشد دینی، اعتقادی و علوم قرآنی در دانش‌آموزان شده و شناخت و رشد عقلی آنان را نسبت به توطئه‌های دشمن و فرقه‌های ضاله افزایش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش نماز جماعت مدارس در گسترش معنویت جامعه ادامه داد: فلسفه اصلی نماز یاد خداست که این فریضه واجب الهی در نظر پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) دارای جایگاه ویژه و خاصی بوده و یک فرد متدین نیز با این دیدگاه به نماز می‌نگرد.

وی با بیان اینکه همه ما در ترویج فرهنگ و اقامه نماز مسئول هستیم اظهار داشت: در سراسر یک منطقه بانگ اذان، زنگ نماز است و مدیران مدارس ملزم هستند تمامی فعالیت‌های آموزشی مدارس را تعطیل کرده و ضمن حضور خود و همه کادر اداری و آموزشی در نماز، دانش‌آموزان را نیز به حضور در نماز جماعت دعوت کنند.

موسوی‌نژاد گفت: در این میان حضور ائمه جمعه و جماعات روحانی در مدارس به ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان کمک بسزایی می‌کند و باعث استحکام سه رکن خانه، مسجد و مدرسه می‌شود.

وی اضافه کرد: نماز با معرفت و حضور قلب، کامل‌ترین شکل عشق‌ورزی بین مخلوق با خالق و عاشق با معشوق است و سرچشمه همه کمالات و فضایل انسانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =