۶۹۰ وقف در فردوس ثبت شد/ وجود ۶ بقعه متبرکه

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا حاجتی رئیس اداره وقف و امورخیریه شهرستان فردوس امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۳ هزار و ۸۵۰‪ رقبه موقوفات، ۶۸ مسجد و ۴۶ حسینیه در این شهرستان تحت نظر اوقاف هستند و در سامانه جامع موقوفات نیز به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به  وجود ۶ بقعه متبرکه در شهرستان فردوس افزود:از دهه  وقف سال گذشته تا امسال ۸ فقره وقف ثبت سامانه جامع اوقاف ثبت شده‌است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس قدیمی ترین موقوفه شهرستان  را مدرسه حبیبیه معرفی کرد و گفت :قدمت این موقوفه به سال ۹۱۱‪ هجری قمری برمی گردد که توسط علاءالدین تونی وقف شده است. 

حاجتی یادآور شد: بزرگترین موقوفه شهرستان فردوس هم در  سال ۱۲۱۸ ه. ق توسط (امیر حسنخان عرب زنگویی )  وقف شده است. 

وی خاطرنشان کرد: این موقوفه دارای ۲۵۰ رقبه و ۲۱ نیت است که مهمترین این نیات شامل  تعزیه داری سیدالشهداء ، تحصیل طلاب علوم دینی، هزینه های دارو ودرمان، طلاب علم ، حقوق خادم، اطعام، مصارف سقاخانه، عموم مردم ، موذ می‌شود. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: جدیدترین موقوفه این شهرستان مربوط به فاطمه فخار جوان است که ۳ و نیم فنجان آب بلده خود را وقف بر هزینه های درمان و دارو و خرید جهیزیه جهت افراد بی بضاعت  نموده که ارزش موقوفه بیش از ۹۰ میلیون تومان است. 

جاجتی مهمترین برنامه‌‌های دهه وقف شهرستان فردوس را برگزاری میز خدمت در محل مصلی نماز جمعه، دیدار با امام جمعه و فرماندار، نشست تخصصی وقف و نواختن زنگ انشاء وقف عنوان کرد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱t


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =