درس گرفتن به شرط هوشیاری/از شناخت گسست های اجتماعی مردم تا راهکارهای این‌روزها

سید مصطفی موسوی‌نژاد، کارشناس مسائل سیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: دشمن هر آنچه در توان دارد وارد میدان کرده و حتی از همراه کردن سلبریتی‌ها و به حرکت درآوردن مهاجران ایرانی در سایر کشورها نیز مضایقه نکرده است.

وی افزود: سالانه حدود ۴ هزار نفر توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند و بازیگران آمریکایی برای این امر موضع نمی‌گیرند اما برای فوت یک دختر که هنوز هم ابعاد آن مشخص نیست، بازیگران و هنرمندان خارجی به سخن درآمده‌اند.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: امروز جبهه استکبار با تمام توان یک جنگ احزاب رسانه‌ای را ترتیب می‌دهد تا حداکثر فشار ممکن را به جمهوری اسلامی وارد کند.

وی با اشاره به ثمره این اتفاقات و درس گرفتن از آن به شرط هوشیاری، تصریح کرد: در نتیجه این اغتشاشات یکی از سرشبکه‌های گروهک‌‌های مختلف تجزیه طلب شناسایی و  دستگیر شدند که ایکنا یک ثمره مهم است.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: اغتشاشات کوچک برای امنیت کشور نوعی واکسن محسوب می‌شود؛ نکته دیگر این است که اغتشاشات راهکارهایی را می‌گشاید که باعث می‌شود مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را بهتر بشناسیم.

وی از شناخت گسست‌های اجتماعی مردم و ارائه راهکارهایی برای به حداقل رساندن آن به عنوان یکی دیگر از ثمرات اغتشاشات اخیر نام برد و گفت:‌ دشمن مدت‌هاست که در حال برنامه ریزی برای ایجاد اغتشاشساتی در داخل ایران و سوء استفاده از نارضایتی‌های اقتصادی مردم است تا امتیازاتی را بعد مذاکرات و تحریم‌ها گرفته و از طرفی بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید داشته باشد.

وی ادامه داد: تحریم‌های حقوق بشر برای طرف آمریکایی جدا از تحریم‌های هسته‌ای یک امتیاز است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه دو علت برای اغتشاشات وجود داشت، افزود: امتیاز گرفتن در مذاکرات و  ایجاد بهانه برای تحریم‌های جدید یکی از مهم ترین علت‌ها بود.

وی گفت: در بحث اقتصادی ایران حرکت رو به رشدی را آغاز کرده است و در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد چهار درصدی اقتصادی پس از ۴ سال رشد اقضادی منفی بودیم و رکورد مبادلات تجاری  ۱۰۰ میلیارد دلاری را با وجود تحریم‌ها شاهد بودیم.

وی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی صادرات غیرنفتی در سال گذشته به لحاظ ارزش دلاری صادرات، افزود: اتفاقات بسیاری که در بودجه ۱۴۰۱ رخ داد و از طرفی پیدا کردن راه‌های فرار مالیاتی باعث شد اقتصاد ایران به سمت مثبت شدن تغییر ریل دهد و دشمن به علت اینکه تمرکز مسئولان و مردم را از بحث اقتصادی دور کند نیاز به این اغتشاشات داشت.

موسوی‌نژاد بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند  دشمنان از مدت‌ها پیش برای اغتشاشات برنامه ریزی کرده بودند.

وی با اشاره به صدمه اغتشاشات به بدنه اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: ضربه به اموال عمومی و عدم رونق کار کاسبان بازار به دلیل ناآرامی‌ها از جمله زیان‌های اغتشاشات بوده که یک خیانت بزرگ است.

این کارشناس سیاسی گفت: در بحث نخبگان و سلبریتی‌ها باید گفت در بسیاری از کشورهای آزاد دنیا سلبریتی‌ها این آزادی را ندارند که در مورد مسائل اجتماعی و اغتشاشات موضع بگیرند و جهت دهی داشته باشند اما در ایران که به عدم آزادی بیان متهم می‌شود سلبریتی‌ها بیشترین آزادی را دارند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دو =