هدف دشمن به حاشیه بردن موفقیت‌های نظام است/ گلایه از موج‌سواری برخی سلبریتی‌ها و ورزشکاران

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در خصوص اغتششات اخیر و چرایی وضعیت به وجود آمده، اظهار داشت: یک اتفاقی در کشور افتاد و یک دختر جوانی جان خود را از دست داد و مردم به نوعی از این اتفاق ناراحت شدند.

وی با بیان اینکه رؤسای سه قوه واکنش بسیار خوبی داشتند و این مورد جزو مواردی بود که مسئولان نظام به سرعت وارد صحنه شدند و ابراز همدردی کردند، بیان داشت: همه مسئولان اشاره کردند مسیر دقیق ارزیابی‌های کارشناسی و بی‌طرفانه طی خواهد شد و به اطلاع مردم به صورت شفاف خواهد رسید که اگر جایی خطایی صورت گرفته و یا قصوری انجام شده برخورد شود.

گلایه از موج‌سواری برخی سلبریتی‌ها و ورزشکاران

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده بود و موضوع در حال بررسی بود که با برنامه‌ریزی‌های آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنان در داخل و خارج از کشور و با کمک تعدادی از چهره‌ها، سلبریتی‌ها و ورزشکاران روی احساسات پاک جوانان شروع به موج‌سواری کردند.

نخعی اضافه کرد: با دروغ‌پردازی و کار رسانه‌ای بسیار گسترده تلاش کردند جوانان ما را تحریک کنند و آنان را به خیابان‌ها بکشند که نتیجه آن، وقوع آن حوادث تلخ در نقاط مختلف کشور است و مدام با دویدن در آتش اغتشاشات به هدفشان که استمرار این اغتشاشات بود دامن می‌زدند.

ریشه تمام اغتشاشات برنامه‌ریزی دشمنان نظام است

وی با اشاره به اینکه ریشه تمامی این اتفاقات و اغتشاشات برنامه‌ریزی دشمنان نظام و انقلاب بوده است، تبیین کرد: آن‌ها با اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند و هر جایی که کشور دورانی از موفقیت را شروع کرده و احساس کردند ما به موفقیت رسیده‎ایم معمولاد وارد عمل شده و مانع روند رو به رشد ملت ایران می‌شوند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی طی دوران‌‌های مختلف، تصریح کرد: در مقطعی بودیم که توفیقات خوبی برای این نظام به وجود آمده بود و در مذاکرات دست بالا را داشتیم یعنی تقریبا آنچه مد نظر نظام و دولت بود در حال تحقق یافتن بود و قانون اقدام راهبردی مجلس نیز کمک کرد به اینکه در مذاکرات دست بالاتری داشته باشیم.

نخعی با بیان اینکه در مجموع روند خوبی را طی می‌کردیم، تبیین کرد: از طرفی بعد سال‌ها انتظار و پیگیری عضو کشورهای  سازمان همکاری‌های شانگهای شدیم که از نظر اقتصادی و امنیتی اتفاق بسیار مهمی بود چراکه همکاری بین‌المللی موضوع بسیار مهم و ارزشمندی است.

مردم را درگیر مسائل حاشیه‌ای کردند

وی مطرح کرد: بسیاری از مصادیق رشد و پیشرفت کشور در این مقطع زمانی و در ابعاد مختلف را داشتیم که دشمن نمی‌توانست اینها را ببیند و دنبال یک موضوع بودند که اقدام به موج‌‎سواری و اغتشاش کنند که این موضوع خانم «امینی» بهانه‌ای برای آنان و ایجاد اغتشاشات شد تا برتری‌های کشور و نظام و انقلاب را از چشم مردم بیندازند و مشغول مسائل حاشیه‌ای کنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هدف دشمن به حاشیه بردن موفقیت‌ها بوده است، اظهار داشت: دشمنان از وحدت، یکپارچگی و همدلی مردم ایران هراس دارند و تجربه نشان داده آنان به دنبال ایجاد چند دستگی و ناامنی در کشور هستند و از هر فرصتی که بتوانند استفاده خواهند کرد.

ضربه زدن به اموال عمومی؛ یکی از راه‌های اغتشاش و ایجاد وحشت

نخعی یکی از راه‌های اغتشاش و ایجاد وحشت در جامعه را ضربه زدن به اموال عمومی ذکر کرد و گفت: اغتشاش‌گران متأسفانه آسیب‌های زیادی به اموال عمومی وارد کردند که این نشان می‌دهد آنان دلسوز کشور و مردم و انقلاب نیستند چراکه ضربه زدن به اموال عمومی یعنی هدر دادن بیت‌المال و بر هم زدم آرامش روانی جامعه.

وی ادامه داد: مگر اینها ادعا نمی‌کنند دلشان برای مردم می‌سوزد پس در شرایط اقتصادی کنونی مردم که وضعیت خوبی نیست و شرایط سخت تحریمی اگر کسی دلسوز کشور و مردم باشد باید به کمک مردم و تقویت بیت‌المال بیاید نه به دنبال از بین بردن اینها، پس این اقدامات نشان می‌دهد که اینها دلسوز مردم نیستند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نخبگان و سلبریتی‌ها در این اغتشاشات، گفت: از حق نگذریم سلبریتی‌ها، نخبگان و خواص باشرفی در کشور داریم که متأسفانه افرادی هم در این بین هستند که یا تحت تأثیر احساسات قرار گرفته و یا احتمالا با اهداف و برنامه‌های کشور و نظام زاویه پیدا کرده باشند و در این صحنه آب به آسیاب دشمن ریختند که امیدواریم با آنان برخورد شود.

مرز بین اعتراض و اغتشاش را مشخص کنیم

نخعی با تأکید بر اینکه باید مرز بین اعتراض و اغتشاش را مشخص کنیم، توضیح داد: اعتراض حق مردم است و بارها با صحنه‌های اعتراض اقشار مختلف در جلوی مجلس شورای اسلامی بودیم و این فضای اعتراضی کشور هم آن را می‌پذیرد گرچه برای اعتراضات باید یک رویه مشخص‌تر و شفاف‌تری را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: ضربه زدن‌ها و وجود گروه‌های خشن در آشوب‌ها به معنای اعتراض نیست و به معنای آشوب و بلوا است و اینها صفشان جدا است و مردم و جوانان ما باید صفشان را از این دسته انسان‌ها جدا کنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ریشه‌یابی این مسائل تأکید کرد و گفت: نیاز است اتاق‌های فکر در کشور به صورت ریشه‌ای با حضور کارشناسان این مسائل را بررسی کنند و اگر نیاز است صداهای معترضان بیشتر شنیده شود تا شاهد اینگونه مسائلی در سطح کشور نباشیم.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =