خبرخوب| ایجاد بیش از هزار شغل در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اکبرنیا مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شعار سال و لزوم پیگیری موضوع مهم اشتغال و کارآفرینی، از ابتدای سال تا کنون بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در استان با حمایت‌ صندوق کارآفرینی امید شاغل شدند.

وی افزود: این تعداد اشتغال با پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۳۲ طرح اشتغالزایی ایجاد شده است.

اکبرنیا با بیان اینکه ۷۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی امسال به روستائیان و عشایر پرداخت شده است افزود: بیشترین طرح‌های اشتغالزایی در نیمه نخست امسال مربوط به بخش خدمات و پس از آن صنعت و کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۳.۵ برابری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: در نیمه نخست پارسال تنها ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان در خراسان جنوبی پرداخت شد.

وی در ادامه بیان داشت: سقف تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی ۴ میلیارد تومان است که با بازپرداخت ۷۲ ماهه و کارمزد ۱۰ تا ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: در نیمه نخست امسال همچنین ۶۴۵ میلیون تومان تسهیلات ضروری و رفاهی به ۴۶ پرونده ارجاعی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی، بنیاد برکت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − 1 =