بانک اطلاعاتی مدیریت بحران در خراسان‌جنوبی به روز رسانی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور وبیناری فرمانداران برگزار شد، افزود: ساختار، چارت و نقشه مدیریت بحران استان باید تعریف شود تا براساس آن داشته‌ها و نداشته‌های این حوزه احصا شده و اقدامات لازم برای تقویت مدیریت بحران صورت گیرد.

وی با تاکید بر تدوین نظام‌نامه مدیریت سیلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: مباحث پژوهشی مدیریت بحران در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید تا براساس آن اولویت‌های مدیریت بحران استان شناسایی شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع، دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در جلسه آینده درخصوص میزان جذب اعتبارات متمرکز ملی مدیریت بحران، گزارش‌های لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط اضطراری همه امکانات دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار ستاد بحران استان قرار گیرد، گفت: امکانات مدیریت بحران دستگاه‌ها متعلق به همه استان است و برای شرایط بحران باید آماده خدمت باشد.

عباس‌زاده به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: اعضای ستاد پروژه‌های مورد نیاز بخش مدیریت بحران را احصا کنند تا در راستای تقویت بنیه حوزه بحرانی استان در صورت امکان در قالب پیشنهادات دور دوم سفر رئیس جمهور مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: اعتبارات حوزه بحران استان ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و لازم است در زمینه پیشگیری و جبران خسارت بین دستگاه‌های اجرایی برای پروژه‌های زیرساختی هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران و در راستای کمک به بازسازی واحدهای خسارت‌دیده از سیل سال ۱۴۰۰، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به واحدهای مسکونی روستایی ۱۰۰ میلیون تومان وام چهار درصد به همراه ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: براساس گزارش بنیاد مسکن مبلغ بلاعوض موجود است اما تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بجز بانک صادرات هنوز به سایر بانک‌ها ابلاغ نشده که لازم است پیگیری لازم صورت گیرد.

عباس‌زاده افزود: در راستای جبران خسارات وارده به لوازم منزل نیز مبلغ ۱۵ میلیون تومان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شده تا با معرفی بنیاد مسکن به افراد واجد شرایط پرداخت شود.

وی گفت: در همین راستا ۴۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۳۶ واحد خسارت‌دیده تخصیص یافته است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 5 =