پردیس اصلی پارک علم و فناوری نیازمند ۶۳ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در نگهداشت نخبگان در استان نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به قابلیت افزایش چند برابری شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی افزود: هم اکنون تعداد ۱۸۴ شرکت فناوری و ۴۵ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ۶۸ درصد شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند.

ناصری یادآور شد: بهره برداری از فضای استقرار، بهره‌مندی از تسهیلات مالی، خدمات مشاوره‌ای، شبکه سازی، بهره مندی از حمایت‌های تجاری سازی، بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی، حمایت مادی و معنوی در اخذ مجوز‌ها و تاییدیه‌های محصول و معافیت‌های مالیاتی از جمله خدمات ارائه شده به واحد‌های فناوری‌ است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۶۲ کارگاه آموزشی در پردیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی برگزار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی با اشاره به ۱۷ نوع مشاوره به شرکت‌ها و واحد‌های فناور متذکر شد: در نیمه نخست امسال ۲۱۰ مورد مشاوره انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از نظر استعداد و حمایت جزو ۱۰ استان برتر کشور است، اظهار داشت: اما در زمینه اجرای زیرساخت‌های پارک خیلی عقب هستیم.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر در شرکت‌های فناور و دانش بنیان خراسان جنوبی گفت: در دوره دوم سفر رئیس جمهور باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی از اجرای فاز نخست پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به وسعت ۱۰ هکتار در جوار دانشگاه بیرجند خبر داد.

ناصری یادآور شد: محوطه سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی پردیس اصلی پارک علم و فناوری نیازمند ۶۳ میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان اینکه تامین زیرساخت‌های این مجموعه برعهده خراسان جنوبی است، خاطرنشان کرد: باید از محل اعتبارات استانی به روند اجرای زیرساخت‌های پردیس پارک شتاب بگیرد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 2 =