عملیات اجرایی راه‌آهن خراسان‌ جنوبی سال آینده آغاز می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن این استان از مسیر زاهدان، بیرجند به کال‌شور در مجموع به طول ۴۲۰کیلومتر در حوزه خراسان‌ جنوبی از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

خبر طبس:استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن این استان از مسیر زاهدان، بیرجند به کال‌شور در مجموع به طول ۴۲۰کیلومتر در حوزه خراسان‌ جنوبی از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه الله خدمتگزار به همراه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در نشستی کاری با آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مباحث و موضوعات مرتبط با این حوزه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این جلسه برای نخستین‌ بار مقرر شد مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق وزارت راه و شهرسازی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پیشنهاد شود که در بودجه سال ۹۴ وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده و در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد عملیات اجرایی راه‌آهن استان از مسیر زاهدان، بیرجند به کال‌شور مجموعاً به طول ۴۲۰کیلومتر در حوزه خراسان جنوبی از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ابتدای سال آینده آغاز شود.

خدمتگزار تصریح کرد: از دیگر مصوبات این جلسه این بود که مقرر شد مطالبات پیمانکاران استان در بخش راه و شهرسازی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد تامین و پرداخت شود.

وی گفت: یکی دیگر از مباحث مهم و مورد تاکید استان دو بانده شدن راه‌های مواصلاتی استان بود که مقرر شد اعتبارات مربوط به دوبانده کردن راه‌های ارتباطی دیهوک ـ راور، بجستان ـ فردوس و بیرجند ـ قاین ـ گناباد در سال آینده افزایش یابد تا انجام این مهم تسریع گردد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین مقرر شد دو بانده شدن راه‌های ارتباطی بیرجند ـ دیهوک و طبس ـ فردوس نیز در سال آینده جزو اولویت‌های کاری وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

خدمتگزار یادآور شد: همچنین در این نشست مقرر شد ۶۰ کیلومتر باقی‌مانده از مسیر مواصلاتی ماهیرود به ولایت فراه افغانستان که نقش بسیار مهمی در توسعه مبادلات مرزی، توسعه اقتصادی استان و نیز افزایش مناسبات مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه شرقی ایران دارد، آسفالت شود.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =