مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام انقلاب است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه تغییر در مدیریت‌ها مقدمه تحول، نوآوری و خلاقیت است، اظهار داشت: مسجد در جایگاه رفیع اسلام بنای مدیریتی همه جانبه برای اداره امور جامعه و تحول بوده که متأسفانه امروزه تنزل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مبدا و کانون تمام پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مسجد است، اظهار کرد: همچنین راه برون رفت از مشکلات جوامع بشری نهضت بازگشت مسجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریت بحران در دوران دفاع مقدس مسجد بوده است، بیان کرد: بنا به فرمایشی از رهبر فرزانه انقلاب، کار فرهنگی به معنای این است ذهن‌ها با فرهنگ اسلام و انقلاب آشنا شود که باید خروجی تمام برنامه‌ها باشد.

فرخنده با بیان اینکه مسجد در نگاه رهبری مسجد امام محور است که تنها به اقامه نماز خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: در خراسان جنوبی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان، کمیته امور مساجد فعال شده تا چندگانگی‌ها در امور مساجد رفع شود.

وی با بیان اینکه نوع ابزار و قالبی که قرار است پیام اسلام را به مخاطب منتقل کند، زبان هنر است، اظهار کرد: بنا به گفته رهبری، هیچ فرهنگ، انقلاب و تمدنی ماندگار نخواهد بود مگر در قالب هنر گنجانده شود.

فرخنده بیان کرد: تعریف هنر به معنای نگاه سطحی غرب نیست بلکه هنری است که اسلام را با ذهن‌ها و انقلاب آشنا کند و تکلیف اساسی کانون‌های مساجد است.

فرخنده با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌ریزی ها خلاقیت و نوآوری در شیوه‌های ارتباط‌گیری با نسل جوان جدید تعریف شود، گفت: بدون مدیریت خطرپذیری نمی‌توان برنامه‌ای از پیش برد و نیازمند تغییر برخی تاکتیک‌ها است.

وی خواستار نقش دادن به جوانان در عرصه اداره کانون‌های مساجد شد و گفت: هم افزایی با متولیان امر مسجد و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن از دیگر موضوعاتی بوده که نیازمند توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های تعریف شده متناسب با فضای جامعه و نسل کنونی باشد، گفت: اصول و مبانی اسلام اعم از اصل صداقت، خدامحوری، ایثار و از خودگذشتگی ثابت بوده و در هر برهه‌ای از زمان قابل پذیرش است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =