حمایت استاندار خراسان جنوبی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت شنبه‌ شب در نشست هم‌اندیشی مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است و مسوولان‌ دانشگاه‌ها نباید از برگزاری این کرسی‌ها هراس داشته باشند.

وی گفت: چون در گذشته نگذاشتند کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شود اکنون غربی‌ها برای ما آزادیخواه شده‌اند در حالی که استقلال و آزادی از مفاهیم بنیادین نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت توجه دادن تشکل‌های دانشجویی به موقعیت امروز کشور ادامه داد: در شرایط کنونی درک سیاسی بسیار با اهمیت است و یکی از وظایف مهم بسیج دانشجویی ایجاد زمینه قدرت تحلیل سیاسی در افراد است.

وی تصریح کرد: احتیاج اصلی کشور به نسل جوان است که آینده مطلوب را برای کشور رقم بزنند.

قناعت با بیان اینکه استقرار جریان انقلاب بر مسند امور باید مطالبه دانشجویان باشد اظهار داشت: همچنین تعامل و همراهی مسوولان با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بر لزوم سالم‌سازی محیط دانشگاه تاکید کرد و گفت: برخی اساتید کنونی کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس حاضر نشدند و در کشورهای غربی درس خواندند که اکنون علیه انقلاب و نظام تدریس می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: استقرار مدیران و نیروهای انقلابی بر مستند امور به‌ویژه در دانشگاه‌ها بسیار مهم است و باید مطالبه عمده دانشجویان باشد.

وی با بیان اینکه باید فضای نشاط و امید برای جوانان فراهم شود، عنوان کرد: برخی جلسات بسیار خسته‌کننده و زجرآور است در حالی که باید فضای نشاط فراهم شود و بسیج دانشجویی می‌تواند متولی ایجاد نشاط و امید باشد.

قناعت گفت: درخصوص مسائل و مشکلات اجرایی و صنفی دانشجویان و همراهی نکردن در داخل مجموعه دانشگاهی از قبیل انفعال مسوولان دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، حضور مسوولان در کف دانشگاه، مشکلات مربوط به سلف سرویس‌های دانشجویی، نشاط اجتماعی و لزوم هم‌افزایی بین تشکل‌ها که توسط دانشجویان مطرح شد، ما وظیفه داریم متولیان اصلی را پای کار بیاوریم تا درد دل دانشجویان را بشنوند.

وی افزود: ما نیز حمایت و تلاش می‌کنیم مدیران دانشگاه را با این درخواست‌ها و پیشنهادات همسو کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در اولین فرصت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشستی با محوریت روسای دانشگاه‌ها، معاونت دانشجویی و تعدادی از دانشجویان برگزار و در خصوص مشکلات اجرایی و صنفی دانشجویان چاره‌اندیشی شود.

وی اظهار داشت: درخصوص همکاری نکردن برخی مسوولان با تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه در حوزه بسیج، تاکید می‌کنیم موضوع در کارگروه دانشجویی با حضور مسوولان ذیربط بررسی شود تا حداقل بخشی از مطالبات بسیجیان رفع شود.

قناعت با اشاره به اغتشاشات و موضوع روز جامعه، تصریح کرد: در شرایط بسیار سختی بسر می‌بریم و برگ مهمی از صفحه تاریخ انقلاب در حال ورق خوردن است.

وی ادامه داد: درگیری‌های کف خیابان و دانشگاه‌ها را سال‌های دهه ۵۰ و  ۶۰ هم دیده‌ایم البته آن زمان دانشگاه‌ها تعطیل بود و عده‌ای بحث تجزیه‌طلبی را مطرح می‌کردند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اکنون درگیر جنگ ترکیبی هستیم و باید شرایط را جدی بگیریم اما دل نیروهای انقلابی و بسیجی نباید خالی شود.

وی یادآور شد: دشمن در جنگ ادراکی و شناختی کاری می‌کند از یک رخداد یا پدیده تصویری که می‌خواهد را برداشت کنیم در حالی که غربی‌ها به بن‌بست و اضمحلال می‌رسند.

قناعت گفت: همیشه در داخل کشور اگر این اتفاق می‌افتاد غربی‌ها یعنی آمریکا و انگلیس با چند واسطه از اغتشاشگران حمایت می‌کردند و هیچ وقت مقامات رسمی و تریبون‌دارای اصلی حمایت نمی‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از داعش که ساخته و پرداخته آنهاست حمایت کرده و حتی برای منحرف کردن افکار عمومی با هم می‌جنگند و علیه داعش موضع می‌گیرند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این در حالیست که در اقدام تروریستی کور حرم شاهچراغ حتی سازمان به اصطلاح ملل این حادثه تروریستی را محکوم کرد اما غربی‌ها این کار را نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا می‌دانند مردم در این اغتشاشات همراهی نمی‌کنند اما واضح و مشخص از اغتشاشات حمایت می‌کنند، آمریکا این رسوایی جهانی را رقم می‌زند چون در حال فروپاشی است.

قناعت با اشاره به افزایش فروش نفت، صادرات غیرنفتی و تحولات اقتصادی کشور در یک سال گذشته اظهار داشت: سال‌های گذشته به خاطر تحریم‌ها، بی‌کفایتی برخی مسوولان و سیاست‌های غلط، اعتماد عمومی کاهش یافت اما اکنون که رییس جمهور در قلب جامعه و مردم حضور پیدا می‌کند اعتماد کم‌ کم در حال برگشت است.

وی تصریح کرد: اگر اعتماد عمومی و اقتدار امنیتی و انتظامی پایدار شود بدون شک برای برخی کشورهای منطقه هزینه خواهد داشت به همین دلیل به کشور آسیب می‌زنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه دنیا علیه ما بسیج شده نشان از اقتدار و عظمت ایران است.

وی با بیان اینکه منکر نبود مشکلات اقتصادی نیستیم و باید این مشکلات رفع شود افزود: از مجموع ۴۲ سال گذشته، در مجموع ۶ سال اقتصاد کشور در دست نهادهای انقلابی بود و مابقی را تکنوکرات‌ها مدیریت کردند.

استاندار خراسان جنوبی شامگاه شنبه برای دیدار و نشست با مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها در ناحیه بسیج دانشجویی استان حضور یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، وی را در این دیدار همراهی کردند.

اعضای بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در این نشست که سه ساعت به طول انجامید از دغدغه‌ها و مطالبات خود گفتند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =