اقدامات تروریستی نشان از ضعف و ناتوانی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محسن محمدی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سومین روز تشییع و خاکسپاری شهدای واقعه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شیراز که در نمازخانه استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: دشمن می‌خواهد با این گونه رفتارها شاهد حضور کمرنگ مردم در صحنه و حماسه‌ها باشد اما مرگ در راه خدا فنا شدن نیست و ابدیت دارد.

وی گفت: در تاریخ هر شخصیتی ماندگار شده با مرگ سرخ و شهادت بوده است، انسان‌هایی که اگر در حال عادی می‌مردند کسی از آنها یادی نمی‌کرد با شهادت ماندگار شدند.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت اظهار داشت: وقتی در مسجد شمشیر به فرق حضرت علی (ع) زدند ندای “فزت و رب الکعبه” بلند شد و امروز حرف همه انسان‌های آزاده این است ای کسانی که می‌خواهید با رفتارهای ددمنشانه مردم را بترسانید و از صحنه بیرون کنید، کور خوانده‌اید زیرا به گفته حاج قاسم ما ملت امام حسین (ع) هستیم و ملت امام حسین یعنی ملت شهادت و این ملت را نمی‌شود با مرگ و شهادت ترساند.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، شگرد کار قدرت‌های بزرگ و متجاوز، تشر زدن است و بزرگنمایی می‌کنند لذا برای یک کشور بدترین موقعیت این است که مسوولان آن کشور از تشر دشمن بترسند زیرا با ترس درها را برای تعرض دشمن باز می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: امام راحل هم فرمودند “بریزید خون‌های ما را زندگی ما دوام پیدا می‌کند، بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود” و هدف دشمن کشتن است اما ما نگران نیستیم.

وی گفت: عده‌ای بر وعده الهی صادق بودند و به شهادت رسیدند، عده‌ای هم شهادت نصیب آنان نشد اما ما جزو انتظارکشیدگان مرگ سرخ و شهادت هستیم پس ما را نترسانید.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت اظهار داشت: این اتفاق و صحنه دلخراش که دل هر انسانی را می‌لرزاند محصول چند عامل و طراحی دقیق و حساب شده بود که مشابه این طراحی قدرت‌هایی را به زمین می‌زند اما نسبت به ایران موفق نبود.

وی گفت: سال‌ها در فضای مجازی کار کردند و بارها مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید داشتند در این فضاها اتفاقاتی افتاد، الگوها را تغییر دادند و با دروغ قصد تخریب داشتند؛ در همین حادثه شیراز داعش فریاد می‌زند و اقدام تروریستی را برعهده می‌گیرد اما باز هم عده‌ای با دروغ خواستند چیز دیگری بگویند.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: در جامعه ما روزها کار کردند و در مسایل اخیر به قول خودشان سلبریتی‌ها را به‌کار گرفتند که نتیجه آن خسارت‌های مادی و معنوی برای نظام و کشور شد.

وی گفت: در مقابل کسانی خواسته یا ناخواسته در این میدان تلاش کردند در حالی که فکر می‌کردند کار نظام تمام است و برای نظام نقشه داشتند اما ملت بصیر، روشن‌بین، همراه و انقلابی نشان دادند که همواره پای نظام و انقلاب هستند.

در این مراسم استاد “سعید پرویزی” قاری بین‌المللی قرآن کریم آیات وحی را تلاوت کرد و مداحان به مرثیه‌سرایی پرداختند.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، آنان را به رگبار بست که بنا بر آخرین اعلام مسوولان استان فارس، ۱۳ نفر را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح کرد.

بر این اساس، عامل نخست این حمله تروریستی قبل از دستگیری مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش‌ها، به هلاکت رسید. وزیر اطلاعات امروز (دوشنبه) از دستگیری عامل دوم تروریستی شاهچراغ در شب گذشته خبر داد.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =