سامانه بارشی از امشب وارد جو خراسان جنوبی می شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان بارش گزارش شده از ایستگاه‌های فردوس و اسدیه در شب گذشته ناچیز بوده اما مطابق با الگوی نقشه‌ها برای امشب هم بارش پراکنده در نقاطی از  شمال استان احتمال دارد.

نخعی افزود: از فردا عصر وشب تا جمعه با تقویت توده هوای ناپایدار جوی در جو منطقه بارش باران گاهی رعد وبرق در مناطق مرتفع و کوهستانی احتمال بارش تگرگ و تشکیل پدیده مه قابل پیش بینی است.

وی گفت: در نقاطی از مرکز و نیمه شمالی استان وقوع روان آب و آب گرفتگی معابر عمومی هم دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گفت: از امروز تا اوایل هفته اینده روند تغییرات دمای هوا به طور محسوس کاهشی است و حدود ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس تا یک شنبه هفته آینده کاهش‌ دما پیش بینی می‌شود.

نخعی افزود: با توجه به این شرایط کشاورزان وزرشک کاران استان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت به محصولات پهن  شده در فضای باز انجام دهند. 

وی توصیه کرد:  جمع آوری محصولات برداشت شده  وانتقال به مکان‌های مناسب، پرهیز از اسکان وجابه جایی وچرای دام در حاشیه‌ی رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، لایروبی و پاکسازی و اصلاح آبراهه‌ها و کانالهای مسیر آب و همچنین رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی ضروری است.

کارشناس هواشناسی گفت: در شب وروز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۵ درجه سلسیوس بالای صفر خنک ترین و دهسلم با بیشینه دمای  ۳۵ درجهگرمترین نقطه استان  بوده است.

کارشناس هواشناسی گفت: تغییرات دما در مرکز استان بین ۹و  ۲۸ درجه بوده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =