جانمایی زعفران خراسان جنوبی در سند اصلاح الگوی کشت

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،‌ مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: در  خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت زعفران اختصاص داده شده است که در این سطح  ۷۰ تن زعفران خشک برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه قائنات پایتخت کیفی زعفران ایران و جهان نام دارد، افزود: از سطح زیر کشت ۵ هزار و ۲۰۰ هکتاری زعفران در قاینات امسال بیش از  ۲۰ تن زعفران خشک برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  ۳۲ هزار خانوار در اراضی خرده مالکی زعفران در استان برخوردار هستند، گفت: اراضی که در استان خراسان جنوبی به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده عملکرد آن در واحد سطح از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است؛ در خراسان جنوبی ۴۲ واحد بسته بندی و ۶ واحد فرآوری فعال هستند که می‌توانند ۹۳ تن زعفران را فرآوری کنند.

وی با اشاره به کم آب بر بودن و اقتصادزایی محصول زعفران و توجه به افزایش سطح زیر کشت آن، یادآور شد: از ابتدای آذر ماه آغاز عملیات خرید حمایتی زعفران را در خراسان جنوبی خواهیم داشت که امسال برای اولین بار خرید دسته زعفران را در استان داریم.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =