«حذف مالیات و تعهد ارزی» مطالبه تعاونی های خراسان جنوبی از رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: تعاونی ها از مهم ترین بخش ها جهت توسعه اقتصاد کشور محسوب می شوند که سهم ۲۵ درصدی در این زمینه را باید ایفا کنند اما هنوز این سهم محقق نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان هیچ مصوبه و اعتباری برای بخش تعاون خراسان جنوبی در نظر گرفته نشده بود.

وی در خصوص مشکلات تعاونی های خراسان جنوبی عنوان کرد: تعاونی های خراسان جنوبی با بدهی مالیاتی و بیمه با توجه به معافیت‌های قانونی و عدم اجرای آن رو به رو هستند و درخواست داریم تا در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی به این موضوع توجه ویژه ای شود.

اشرفی ادامه داد: سخت‌گیری بانک ها و موسسات مالی در پرداخت تسهیلات به تعاونی ها و تسهیل در صدور مجوزهای فعالیت برای شرکت های تعاونی از دیگر درخواست ها جهت توسعه بخش تعاون و اشتغالزایی در منطقه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه «حذف مالیات و تعهد ارزی» از مهم ترین درخواست های تعاونی های خراسان جنوبی است، افزود: تعاونی های روستایی از پرداخت مالیات معاف هستند و درخواست داریم تا برای سایر تعاونی ها این معافیت مالیاتی اعمال شود چرا که سبب بالارفتن سود شرکت های تعاونی و پایداری آنان جهت اشتغالزایی می شود.

وی در خصوص حذف تعهد ارزی نیز عنوان داشت: بر اساس تعهد ارزی، تعاونی ها می توانند به همان میزان واردات داشته باشند که صادرات کرده باشند و درخواست داریم تا این تعهد برای تعاونی ها حذف شود.

اشرفی در پایان به فعال شدن بازارچه های مرزی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی خراسان جنوبی می تواند به صادرات محصولات تولیدی تعاونی های خراسان جنوبی به خصوص خرده فروشی محصولات تعاونی های مرزی استان کمک شایانی کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + نوزده =