امتناع ۱۸ بانک خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات ازدواج

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدعلی زرنگ»، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  کمبود منابع انسانی و کمبود منابع مالی از مهم‌ترین علت تأخیر در پرداخت وام ازدواج در استان است.

وی افزود: فروردین امسال بانک مرکزی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور بخشنامه‌ای مبنی بر تسهیل در پرداخت وام ازدواج از نظر تضامین و مدت دریافت ابلاغ کرد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: عدم اجرا یا تأخیر در اجرای این بخش نامه از سمت بانک‌ها تخلف و قابل پیگیری است، اما کمبود منابع و کمبود شدید منابع انسانی در استان باعث تأخیر در پرداختی‌ها می‌شود.

زرنگ یادآور شد: در خراسان‌جنوبی از ۲۹ واحد بانکی و موسسه مالی اعتباری و بانک، ۱۱ بانک در پرداخت وام ازدواج همکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بخشنامه آمده است که متقاضی تا ۱۵ روز وقت دارد مدارک خود را تکمیل و بانک ظرف مدت ۱۰ روز اقدام به پرداخت وام کند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: پرداخت تسهیلات به نیروی انسانی نیز بستگی دارد که هم اکنون در استان کمبود شدید نیرو داریم و در بحث منابع نیز تمام منابع در مخزن بانک مرکزی است و خود بانک‌ها دخالتی در آن ندارند.

زرنگ متذکر شد: هر چقدر مردم بیشتر در بانک‌ها حساب قرض الحسنه باز کنند منابع بیشتری در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و روند اعطای وام ازدواج زودتر صورت می‌گیرد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =