خراسان‌جنوبی میزبان مسابقات مینی‌گلف شرق کشور شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا محمودی‌زاوه‌ رئیس هیئت گلف خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دومین دوره مسابقات قهرمانی مینی‌گلف شرق کشور از ۱۹ تا ۲۰ آبانماه جاری به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ماراتن منطقه‌ای قریب‌بر ۵۰ ورزشکار برتر استانهای سیستان‌وبلوچستان، یزد خراسان‌رضوی و جنوبی در زمین مینی‌گلف کاجستان بیرجند به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: هزینه ۱۰۰ میلیون‌ تومانی برگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی شرق کشور از طریق اسپانسر تامین شده و تاکنون از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون هیچگونه‌ حمایت مالی صورت نگرفته است. 

محمودی‌زاوه یادآور شد: هیئت گلف خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۹ تاسیس‌ شده در شهرستانهای بیرجند، قائن، خوسف و زیرکوه فعالیت دارد و برای معرفی روسای هیئت سایر شهرستانهای استان رایزنی‌هایی صورت گرفته و تاپایان امسال فعال خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: از زمین مینی‌گلف کاجستان بیرجند در ۱۰ میدان بصورت رسمی و تمرینی تیم‌های‌ ورزشی و انفرادی استفاده می‌شود، زمین ۱۰ میدانی مینی‌گلف منطقه گردشگری بند دره بدلیل‌ عدم هماهنگی مجری با هیئت گلف در احداث آن استاندارد‌ لازم رعایت نشده و بیشتر کاربرد تفریحی دارد.

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به وجود زمین مینی‌گلف در شهرستان خوسف و بهره‌برداری مناسب تمرینی و مسابقاتی‌ گفت: روند احداث زمین استاندارد ۱۸ میدانی مینی گلف قائن با همکاری شهرداری در پارک غدیر این شهرستان ادامه دارد و تاکنون ۶ میدان آن ساخته شده است.

محمودی‌زاوه از برگزاری ۱۰ مسابقه قهرمانی مینی‌گلف مناسبتی طی دو ماه اخیر در شهرستانهای خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار سمینار آشنایی با گلف برای تمام سنین در استان برگزار شد‌ که مورد استقبال عموم و همچنین تقدیر فدراسیون قرار گرفت‌.

وی با اشاره به نوپابودن‌ رشته ورزشی گلف و زیر شاخه‌های آن در کشور و خراسان جنوبی افزود: برای توسعه دراز مدت و همگانی کردن این رشته ورزشی نیازمند تجهیزات سخت‌افزاری به روزی هستیم که امکانات موجود نمی‌تواند جوابگوی اهداف پیش‌بینی شده باشد.

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت داوران و مربیان در برنامه‌های پیش‌روی هیئت متذکر شد: فقط ۳ مربی و ۲ دآور کارت‌دار در استان فعال هستند.

محمودی‌زاوه با گلایه از اعتبارات قطره‌چکانی اداره‌کل ورزش و جوانان و نداشتن دفتر هیئت گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: به همین دلیل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود بهره‌برداری مناسبی نمی‌شود، در اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات قهرمانی کشور اختلال‌ ایجاد می‌شود و استعدادهای بالقوه ورزشی سرخورده می‌شوند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 19 =