رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی: در تملک اراضی ملی قانون به نفع مردم تفسیر شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: درخواست ما این است که دستور دهید که در تملک زمین در اراضی ملی به خصوص منابع طبیعی بیش از گذشته قانون به نفع مردم تفسیر باشد چرا بعضا مردم برای تملک ارث پدری خود در روستاها مشکل دارند.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه موضوع کوله‌بری برای خیلی از استان‌ها لحاظ شده امام هنوز برای خراسان جنوبی لحاظ نشده و از این موضوع گلایه‌مند هستیم چرا مرزنشین خراسان جنوبی نباید از این فرصت استفاده کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هفته‌ای نیست که جوانان استان به دلیل قاچاق سوخت پرپر نشوند مجموعه قضایی این مسئله را مدنظر قرار دهند چرا مرزنشین ما اینچنین وضعیتی داشته باشد و باید پرونده‌ای در استان برای احقاق حقوق مرزنشینان در دادگستری استان باز شود.

نخعی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان ظرفیت‌هاست، اظهار داشت: ظرفیت گردشگری، مرز، کشاورزی و معدن همه از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی است.

وی همجواری با کشور افغانستان و قرار داشتن در مسیر ترانزیت انواع قاچاق مواد مخدر و سوخت را از تهدیدات استان ذکر کرد و گفت: باید این تهدیدها به فرصت تبدیل شود، تاکنون این مهم محقق نشده و از ظرفیت مرز به درستی استفاده نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه وضعیت معیشت مرزنشینان خراسان جنوبی اصلا مناسب نیست و خیلی از جاها ترک فعل اتفاق می‌افتد، افزود: کارشکنی و کم‌کاری در بسیاری از دستورالعمل‌های حمایت از مرزنشینان مشهود است و بارها این را به مسئولان گفته‌ایم اما اقدام نمی‌بینیم.

 نخعی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و زیربناهای مرتبط با حوزه قضایی استان در شهرستان‌ها مناسب نیست، گفت: پراکندگی و وسعت استان و فاصله طولانی، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و مردم برای پیگیری امورات قضایی خود باید فاصله طولانی را طی کنند و می‌طلبد در بخش زیرساخت‌های قضایی استان عنایت ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =