کاهش دما سبب یخبندان در چهار شهرستان خراسان جنوبی شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد نخعی، رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز دمای شهرستان‌های سربیشه با پنج درجه زیر صفر، قاینات یک درجه زیر صفر، بیرجند و درمیان صفر درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی بیان کرد: مطابق با داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی یک تا ۲ درجه افزایش دما در کمینه دمای صبح امروز شهرستان‌ها دیده شد و افزایش دما نسبت به روز گذشته در برخی شهرستان‌ها وجود داشت.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از روند افزایشی تغیرات دما تا صبح جمعه خبر داد و گفت: تا پایان هفته جاری از شدت سرمای هوا کاسته می‌شود و شرایط جوی تا پنجشنبه پایدار و یکنواخت است. 

وی با بیان اینکه از عصر پنجشنبه تا اواخر جمعه توده هوای ناپایدار از سمت غرب استان جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، عنوان کرد: به شرط تثبیت الگوی نقشه‌ها برای استان در نیمه شمالی، روز جمعه بارش‌های خفیف قابل پیش‌بینی است.

نخعی افزود: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای پنج درجه زیر صفر سردترین و دهسلم با بیشینه دمای ۲۳ درجه گرمترین نقاط استان بودند، همچنین تغییرات دما در مرکز استان بین صفر و ۱۶ درجه ثبت شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =