کمبود آنتی بیوتیک‌ در خراسان جنوبی رفع شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، زهرا کیانی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در جمع خبرنگاران، درباره کمبود برخی از داروها در خراسان جنوبی اظهار داشت: در یک هفته گذشته توزیع مسکن در استان خراسان جنوبی سه برابر شده و هر دو هفته یک هزار و ۴۰۰ عدد داروی مُسکن توزیع شده که در حال حاضر این میزان در هفته به سه هزار و ۸۰۰ عدد رسیده است.

توزیع ایبوپروفن در خراسان جنوبی دو برابر شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر توزیع ایبوپروفن در استان دو برابر شده است، افزود: در سه هفته گذشته در زمینه شربت دیفن هیدرامین توزیع بالایی انجام شده است.

کیانی با بیان اینکه بازدیدها از داروخانه‌ها و شرکت‌های مقیم در خراسان جنوبی به صورت روتین و دو بار در هفته به صورت حضوری و روزانه توسط سیستم موجودی در داروخانه‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شود افزود: در زمینه بازرسی و شکایات از تخلف داروخانه‌ها در مدت اخیر شکایتی از داروخانه‌های استان نداشتیم.

فروش بدون نسخه در داروخانه‌ها به هیچ عنوان وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه شرایط فروش بدون نسخه در داروخانه‌ها به هیچ عنوان وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت دارو در استان خراسان جنوبی به ثبات رسیده اما بدون نسخه دارو به فروش نمی‌رسد.

وی در زمینه کمبود ایبوپروفن در داروخانه‌ها هم گفت: شرکت‌های تولیدی قول تولید ایبوپروفن را داده‌اند که اگر این اقدام در این هفته صورت گیرد از هفته‌های آینده در استان توزیع می‌شود زیرا روند قرنطینه و کنترل کیفی مسیر خود را باید طی کند تا در کشور توزیع شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در زمینه کمبود دارو در شهرستان‌ها نسبت به مرکز استان، افزود: توزیع دارو طبق یک برنامه روزانه و زمان‌بندی انجام می‌شود اما در شهرستان‌های نهبندان، طبس و زیرکوه که فاصله دورتری را نسبت به مرکز استان دارند توزیع زمان‌بر است.

وی از برگشت آنتی‌بیوتیک‌ها توسط داروخانه‌ها خبر داد و گفت آنتی‌بیوتیک‌های خارجی کوچک شده و به همین دلیل آنتی‌بیوتیک ایرانی در داروخانه‌ها توزیع شده است که در این زمینه حدود ۷ هزار آموکسی سیلین، ۵ هزار آزیترومایسین و سه هزار و ۷۰۰ سفیکسیم ایرانی توزیع شده است که یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ مورد خارجی هم از انواع آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =