خطیب جمعه بیرجند: رد پای دشمنان در اغتشاشات اخیر به وضوح قابل رویت است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: امروز دیگر قطعی شده که پشت اینها استکبار، آمریکا و اروپا، اسراییل کودک‌کش و آل سعود خائن قرار دارد که طراحی‌ها، اسلحه‌ها، پول‌ها، حمایت‌های سیاسی و دلگرمی از جانب آنها می‌آید و حساب جدایی دارد.

وی گفت: اعتراض، مطالبه و انتقاد حق مردم است اما اقداماتی نظیر آنچه اخیرا در چند شهر کشور روی داد، وحشی‌گری و جنایت است، در همه جای دنیا اعتراضات و مطالبات طبیعی بوده و در اروپا مردم هر روز اعتراض دارند، در ایران نیز با وجود تنوع قومی، مذهبی و زبانی مردم اعتراضاتی دارند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است درگیر با استکبار شده و طبیعی است مردم اعتراض و مطالباتی داشته باشند که این اعتراضات گاهی به ناحق و گاهی بحق است.

وی بیان کرد: مردم به حق می‌خواهند فساد، تبعیض، رانت‌خواری، بی‌عدالتی و فقر در کشور نباشد که اینها حق مردم است و برای همین انقلاب کردند و بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده‌ایم.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: از افرادی که مطالبات بحق دارند درخواست داریم بیاید دست به دست هم دهیم و مقابل عده نامحرمی که از جنس اسلام، انقلاب و شهدا نیستند بلکه نفوذی شیطان بزرگ هستند و می‌خواهند مسیر را عوض کرده، مردم را بدبین کنند و آرمان‌های شهدا را پایمال و آرمان‌های انقلاب را به فراموشی بسپارند، مبارزه کنیم.

وی افزود: اقلیتی ممکن است مطالبه داشته باشند که مبنای کار در کشور ما، اسلام و ولایت فقیه نباشد، تا وقتی در حد مطالبه، اعتراض، مخالفت و اعتقاد است و به اغتشاش و آشوب کشیده نشود منطقی و علمی دست ما پر است و با این افراد گفت و گو می‌کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: آنچه اسلام، قرآن و اهل بیت گفته‌اند را عرض می‌کنیم، ترسی نداریم و پشت تریبون نماز جمعه درخصوص مطالبات ناحق هم به‌صورت علمی و عقلی گفت و گو می‌کنیم.

وی گفت: اما امروز جنس کار فرق می‌کند و این‌ وحشی‌گری‌ها، داعش‌گونه عمل کردن‌ و مزدوری‌ها اهداف شومی دارد که برای هیچ انسان، مسلمان یا ایرانی غیوری قابل قبول نیست.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: اینکه عده‌ای‌ وحشیانه عمل کنند برای ما عجیب نیست چون در جنگ حق و باطل و استکبار و توحید قرار داریم؛ جنگی که از ابتدای بشریت تاکنون وجود داشته است.

وی گفت: اوایل انقلاب نیز آمریکای مستکبر با به راه انداختن‌ جنگ تحمیلی باعث شهادت چند هزار نفر از مردم ما شد، این فتنه‌ها و جنگ‌ها سابقه داشته و در طول تاریخ بوده، هست و خواهد بود لذا باید نسبت به امتحانات هوشیار باشیم.

خطیب جمعه بیرجند افزود: اغتشاش شرعا، عقلا و عرفا از هر نظر جنایت و سکوت نیز خیانت است، مردم باید یک عزم ملی برای مطالبه فعال داشته باشند و از مسوولان در زمینه آرمان‌های اسلام، شهدا و انقلاب به‌طور فعال مطالبه‌گری کنند.

وی گفت: ما امروز در برابر دنیای استکبار که به دنبال از بین بردن دین، شرف، استقلال و تجزیه ایران است نیاز به مقاومت فعال همراه با پیشرفت و قوی شدن داریم و این یک راه بیشتر ندارد و آن ‌مطالبه فعال است.

حجت‌الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بین ما از بین رفته است اظهار داشت: همه مشکلات را به گردن دولت و نیروی انتظامی نیندازیم‌ بلکه به خاطر این است که ما مردم دیدیم و سکوت‌ کردیم و از فردی که منکر کرد، دفاع کردیم.

وی گفت: دشمن سوژه‌سازی می‌کند در حالی که همه سکوت می‌کنند، امروز سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و در همه صحنه‌ها باید حضور فعال داشته باشیم لذا اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود وضعیت خیلی بدتر خواهد شد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه با سکوت و بی‌تفاوتی راه را برای دشمنان باز گذاشتیم گفت: اگر امروز افراد فقط ناظر باشند شاید اتفاقی بیفتد که سال‌ها نتوان جبرانش کرد لذا برای حفظ اسلام و شهدا باید بسیج شویم.

وی افزود: دشمنان چهل و چند سال است جنایت می‌کنند اما زمانی که جمهوری اسلامی نهالی نوپا بود نتوانستند هیچ غلطی بکنند امروز هم بدانند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و آرزوی شکست ایران، انقلاب و نظام را به‌ گور ‌خواهند برد.

حجت‌الاسلام مختاری خطاب به دشمنان گفت: می‌خواهید ما را بترسانید عمامه می‌پرانید، بسیجی و نیروی‌ انتظامی ترور می‌کنید اما بدانید ما نمی‌ترسیم چون شیعیان حیدر کرار و شاگردان مکتب عاشورا هستیم.

وی گفت: ما در جهانی ‌که چنین گرگ‌هایی زندگی می‌کنند عشق زندگی نداریم بلکه غسل شهادت کرده‌ایم و ما ملت امام حسین (ع) هستیم و از شهادت نمی‌ترسیم بلکه برای شهادت لحظه‌شماری می‌کنیم و پای نظام، انقلاب و امنیت کشورمان هستیم.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به هفته بسیج تصریح کرد: در این ایام به روحیه بسیج و بسیجی بسیار نیاز داریم و موضوعی که امروز آرامش مردم را سلب کرده، فتنه‌ کوری است که بیش از ۲ ماه طول کشیده و عفونی و فرسایشی شده است.

وی گفت: دشمن پیوسته فتنه می‌کند و دست بر نمی‌دارد مگر اینکه ما دست از دین‌، عزت و شرافت خود برداریم لذا باید پیوسته هوشیار و بیدار باشیم، دشمن ۴۰ سال است با هزار و یک روش تلاش‌ کرده چوب لایه چرخ زندگی مردم بگذارد و مردم را ناامید و ناراضی کند اما نتوانسته است.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: چند سال است در فضای مجازی سه دروغ بزرگ توسط دشمنان در کنار هم قرار گرفته و دست به دست می‌شود، یکی اینکه می‌گویند وضعیت ایران سیاه سیاه است در حالی که مگس‌وار به دنبال ضعف‌ها بوده و فهرست‌وار آن را به مردم نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما مشکلات، ضعف و کاستی داریم اما پیشرفت و ظرفیت‌های زیادی هم داریم، ‌ما کشور عقب افتاده نیستیم وگرنه ۴۰ سال نمی توانستیم ‌در مقابل استکبار بایستیم، جبهه مقاومت تشکیل داده و جلوی داعش بایستیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دروغ دوم دشمن این است که می‌گویند ریشه بسیاری از مشکلات، جمهوری اسلامی است در حالی که ریشه این مشکلات خودشان و نفوذی‌های آنها هستند، این ‌ملت و انقلاب رفراندوم برگزار کرد ولی آیا شما مدعیان دروغین دفاع بشر گذاشتید مردم راه خود را ادامه دهند.

وی بیان کرد: دشمنان با هزار و یک روش سعی کردند ملت و دولت را به زمین بزنند و اگر این همه مشکلات را کشور دیگری برای آمریکا و اروپا اعمال می‌کرد به زانو زده می‌شدند اما ما مقاومت کردیم.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: با فضای مجازی دولت بی‌تدبیر و ناامید کننده‌ای را بر کشور مسلط کردند که نوکری آنها را کرد، کدخدایی آنها را قبول داشت و با برجام همه عزت و شرف ما را تسلیم دشمن کرد، سال ۹۷ زلزله‌ای در اقتصاد به وجود آورد که تا سال‌های سال قابل جبران نیست.

وی گفت: دروغ سوم دشمن این است که تنها راه نجات و عبور از این مشکلات براندازی جمهوری اسلامی است؛ اینها خیال کرده‌اند با چه کسانی طرف هستند اگر مزدوران داخلی آنها نمی‌فهمند اما ملت غیور ایران می‌فهمند اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند دین، عزت، شرافت، دنیا وآخرت ما آسیب می‌بیند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: همه ما می‌دانیم اگر این ‌گرگ‌ها، منافقان و تجزیه‌طلبان بر کشور مسلط شوند اوضاع هزاران بار بدتر می‌شود.

وی یادآور شد: امیدشان این است عده‌ای را ناامید کنند و برخی جوانان خام که انقلاب را ندیده و به آینده امید ندارند را به خشونت بکشانند تا به خیابان‌ها بیایند و عده‌ای نیروی انقلابی و دلسوز را با تیراندازی و آدم‌کشی که نشان از استیصال و ضعف است، بترسانند.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: همه کسانی‌ که ممکن است اعتراض و مطالبه داشته و از گرانی‌ها ناراحت باشند اهل اغتشاش، براندازی و ناامنی نیستند و صف مردم از اغتشاشگران جدا شده است.

وی افزود: عزت، امنیت، پیشرفت‌ها و نعمت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را ببینید و نیمه‌ پر لیوان را به جوانان نشان دهید، شکر این نعمت‌ها را به جا آورید در عین حال که ضعف و مشکلاتی داریم که باید اصلاح شود.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: از قوه قضاییه و نیروهای نظامی و انتظامی هم درخواست داریم امروز هیچ حجتی بر کسی نیست و صف مردم از اغتشاشگران جدا شده است لذا مردم متدین انتظار دارند اجازه ندهید اینها هر غلطی بخواهند انجام دهند و بعد تحت تعقیب و مجازات قرار بگیرند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 2 =