معاون استاندار: وضعیت ایجاد زیرساخت‌ها در سایت صنوف آلاینده بیرجند مطلوب است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در شهرک صنوف آلاینده بیرجند، پست شبکه برق قوی هم در حال اجراست.

وی افزود: شهرداری قول صدور مجوز حفاری طرح گازرسانی به سایت صنوف آلاینده را در اسرع وقت داده است.

معاون اقتصادی استاندار متذکر شد: اجرای مسیر دسترسی به صنوف آلاینده به دلیل داشتن مالک شخصی کاری زمان‌بر است ولی در اولویت برنامه ها قرار دارد.

اشرفی در ادامه با اشاره به اینکه برای پذیرش پروانه معادن به عنوان وثیقه بانکی، جلسه‌ای با حضور بانک‌های متولی برگزار شده ، بیان کرد: در این جلسه بانک‌های متولی ۴۰ و ۵۰ درصد پروانه معدنی را به عنوان وثیقه قبول می‌کنند همچنین ماشین آلات هم مشروط به نو بودن به عنوان وثیقه توسط بانک قبول می‌شود.

وی تصریح کرد: معادن کاران می‌ توانند تسهیلات مورد نیاز خود را از محل اوراق گام تأمین کنند.

معاون اقتصادی استاندار از اختصاص هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این محل به هر متقاضی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال از محل تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

اشرفی در پاسخ به انتقاد برخی افراد در خصوص نبود عدالت در پرداخت تسهیلات، گفت: تاکنون هیچ واحد تولیدی و‌ صنعتی از یک محل دو دفعه تسهیلات دریافت نکرده مگر اینکه طرح توسعه‌ای ارائه داده باشد.

وی از اختصاص ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶ برای اصناف استان گفت و اظهار داشت : متولی و تصمیم گیرنده در خصوص پرداخت این منبع اعتباری سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 4 =