معاون استاندار خراسان جنوبی: تامین اجتماعی حامی شرکت‌های دانش بنیان‌ باشد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد اشرفی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز با بیان این مطلب در جلسه بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان در حوزه های تأمین اجتماعی و امور مالیاتی اظهار داشت: گاهی مدیران دستگاه های اجرایی استان تصمیم‌هایی برای تسهیل انجام کارها می گیرند اما در رده های کارشناسی اقداماتی انجام می شود که منجر به خنثی شدن اثر تصمیم مدیر دستگاه اجرایی می شود.

وی با بیان این که با توجه به همه ضوابط قانونی موجود باید راهکارهای برای حل مشکلات شرکت های دانش بنیان ارائه شود، افزود: شرکت های دانش بنیان از جمع تعدادی از نخبه های علمی تشکیل شده اند و پایبند به اجرای ضوابط قانونی موجود هستند.

معاون اقتصادی استاندار بیان داشت: با امضای استاندار باید برای تفویض اختیار امور مربوط به معاونت فناوری رئیس جمهور در زمینه تأیید دانش بنیان بودن شرکت ها به پارک علم و فناوری استان ، مکاتبه ای با این معاونت  انجام شود.

اشرفی اظهار کرد: مدیران کل تأمین اجتماعی و امور مالیاتی استان باید در جلساتی با گوش دادن به حرف های فعالان شرکت های دانش بنیان، راهکارهایی در خصوص تسهیل گری کارهای مربوط به این شرکت ها ارائه کنند.

به گفته وی؛ در راستای اجرای دستور استاندار برای تسهیل گری امور شرکت های دانش بنیان در دستگاه های اجرایی باید در هر یک از دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی فردی برای پیگیری مشکلات شرکت های دانش بنیان مشخص شود تا دیگر شاهد رها شدگی امور در این زمینه نباشیم.

وی تأکید کرد: تأمین اجتماعی استان باید نهایت همکاری را با شرکت های دانش بنیان برای استمهال و قسط بندی حق بیمه مربوط به افراد شاغل در این شرکت ها را  تا ۳۶ ماه انجام دهد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان این که شعبه یک تأمین اجتماعی در بیرجند برای رسیدگی به مشکلات شرکت های دانش بنیان مشخص شده، اظهار امیدواری کرد؛ با معرفی مدیر جدید پارک علم و فناوری استان شاهد تحول در این خصوص در استان باشیم.

شایان ذکر است؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی پنجشنبه گذشته با حضور در ساختمان شماره دو پارک علم و فناوری استان از ۱۳ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق موجود در این واحد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت که چون بیشتر این واحدهای مشکلاتی با تأمین اجتماعی و امور مالیاتی داشتند، اشرفی وعده داد که در جلسه ای با حضور مسئولان مربوط مشکلات آن ها را بررسی نماید.

در این جلسه  که دو ساعت و نیم طول کشید مسئولان پنج شرکت دانش بنیان استان مشکلات خود را مطرح و مدیران کل تأمین اجتمایی و امور مالیاتی استان هم پاسخ های لازم را ارائه کردند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 13 =