۲۳ تا ۲۹ دی‌ به عنوان هفته فرهنگی خراسان جنوبی تعیین شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا طالبی امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته فرهنگی استان افزود: پیرامون اتفاقات اخیر که فضای روانی نسبتا بدی بر کشور حاکم کرد عده بسیار قلیلی از افراد و فرقه‌های مختلف فریب‌خورده، به نوعی دست به شرارت و اقدامات خشونت آمیزی در سطح کشور زدند.

وی گفت: عموم جامعه ما مردمی هستند که روزهای اخیر در شهرهای مشهد یا اصفهان در مراسم تشییع جنازه شهدا شرکت کرده و مایه افتخار و مباهات شدند، انتظار هم همین بود چون هر جا ضرورتی پیش آید مردم همراه با انقلاب، نظام، رهبر معظم انقلاب و پا به پای ارزش‌ها حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مردم هر چقدر هم تحت فشارها و ‌مشکلات اقتصادی باشند زمانی که ضرورت داشته باشد در حرکت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی همراه و پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر سازمان اجتماعی کشور به تعدادی از استان‌ها ابلاغ کرده تا با هدف افزایش سطح نشاط و ارتقای اجتماعی نسبت به برگزاری هفته فرهنگی تا پایان سال اقدام کنند.

طالبی یادآور شد: در این هفته باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای استان دست به دست هم داده و با هدف نشاط اجتماعی برنامه‌های متعدد را در سطح استان اجرایی کنند.

وی گفت: به محض دریافت ابلاغیه، جلسه برگزار و ابلاغیه به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ارسال شد که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان نیز یکسری برنامه‌ها طراحی و به استانداری ارسال کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: به همین منظور از ۲۳ تا ۲۹ دی‌ ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) را به عنوان هفته فرهنگی در استان تعیین کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در این هفته هر شهرستان باید دو برنامه محوری در دستور کار داشته باشند، همچنین استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید در دستور کار قرار بگیرد.

طالبی اظهار داشت: برنامه‌های هفته فرهنگی جدای از برنامه‌های روتین و ابلاغی دستگاه‌های اجرایی در طول سال باید پیش‌بینی و برگزار شود.

وی بیان کرد: همچنین دستگاه‌های متولی باید از اعتبارات فرهنگی دستگاه مربوطه برنامه‌ها را پیش بینی و برگزار کنند و چنانچه اعتباری دریافت شد به دستگاه تخصیص داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در مرحله نخست برگزاری هفته فرهنگی به استانداران استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و هرمزگان ابلاغ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی و تقویت هویت ایرانی اسلامی و انقلابی دو موضوع مهم در حوزه فرهنگی هستند.

علی فرخنده افزود: از آنجایی که دشمنان در پی اختلاف افکنی بین مذاهب هستند لذا برنامه‌های این هفته باید از جنس وحدت‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه میدان داری جوانان و نوجوانان در اجرای برنامه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: برنامه‌های متعدد در سطح شهرها یا بخش‌ها برگزار می‌شود و روستاها و عشایر بی‌نصیب می‌مانند که باید برای اجرای برنامه‌ها در این مناطق نیز برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: برگزاری برنامه‌هایی در حوزه مفاخر، تمرکز بر بازی‌های بومی و محلی، موسیقی مقامی، صنایع دستی و گردشگری، شب شعر یا گویش‌های محلی و اجرای کاروان شادی در طول هفته فرهنگ پیش بینی شده است.

برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، محصولات تولیدی استان، تورهای کویرنوردی، مسابقات زورخانه‌ای کارگران، جشن‌های شادی و نشاط به مناسبت‌های مختلف به ویژه گرامیداشت روز زن، مسابقات نقاشی، زیباسازی شهر، مسابقات ورزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تورهای شهرستان‌گردی، مسابقات بومی و محلی از جمله برنامه‌های فرهنگی در استان پیش بینی شد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =