مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی: احداث ۲۰ کتابخانه در خراسان‌جنوبی/ ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود حاجی،  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ۲۰ پروژه عمرانی را در دست اجرا و ساخت دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این ۲۰ پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: همه این پروژه‌ها کتابخانه هستند.

حاجی با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند، گفت: هفته گذشته انجمن کتابخانه‌های خراسان جنوبی با حضور استاندار برگزار شد و ایشان تأکید بر ساخت هر چه سریع‌تر کتابخانه مرکزی داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به قول مسئولان عالی رتبه استان، این پروژه در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در لیست درخواست‌ها و پیشنهادها مطرح می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مسائل بسیار مهم برای ما بحث به روز کردن منابع کتابخانه ای است، گفت: سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید کتاب در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ما اعطا شد.

حاجی با بیان اینکه امسال اعتبار خاصی برای خرید کتاب نداشتیم، اظهار کرد: البته منابع کتابخانه ها از محل اداره کل تأمین منابع در تهران تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: از محل اداره کل تأمین منابع از ابتدای سال جاری حدود ۱۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه های خراسان جنوبی تزریق شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از روش‌های به روز کردن منابع کتابخانه‌های خراسان جنوبی اهدا کتاب از سوی خیرین، کتاب دوستان و نهادهای مختلف است.

حاجی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌ها هم به صورت موردی کتاب خریداری می‌کند که در این بخش تأکید ما بر خرید کتاب از نویسندگان بومی استان است.

وی با بیان اینکه نویسندگان بسیار متبحر و آگاهی در خراسان جنوبی وجود دارد، بیان‌کرد: بسیاری از این نویسندگان کتاب‌هایشان یک منبع پژوهشی محسوب می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی یادآور شد: به عنوان مثال نویسندگان استان کتاب‌های بسیار خوبی در باره تاریخ و تمدن این منطقه نوشته‌اند که بسیار ارزشمند و برای اهل پژوهش قابل استفاده است.

حاجی یادآور شد: در حال حاضر ۸۴ باب کتابخانه عمومی در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =