مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی: خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدحسن رضوی، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خرید حمایتی زعفران از کشاورزان با توجه به آغاز فصل خرید زعفران در خراسان جنوبی از شنبه هفته جاری در چهار مرکز، یک اتحادیه و سه شرکت تعاونی روستایی شروع شد.

وی با بیان اینکه این چهار مرکز در قاین، بیرجند، سرایان و فردوس آماده خرید زعفران از کشاورزان هستند، گفت: در زمان تحویل زعفران، ۳۰ درصد بهای آن نقد پرداخت می‌شود و ۷۰ درصد دیگر قیمت آن بعد از سه ماه پرداخت خواهد شد.

رضوی افزود: زعفران خریداری شده از کشاورزان سه ماه به صورت امانت در اختیار ما قرار دارد و در این مدت اگر قیمت زعفران در بازار آزاد بیشتر شد، کشاورزان می‌توانند با پرداخت ۳۰ درصد بهای دریافتی و هزینه نگهداری، زعفران خود را دریافت کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر بعد از گذشت سه ماه کشاورزان برای دریافت زعفران خود مراجعه نکنند، زعفران تحویل گرفته شده متعلق به این سازمان است.

رضوی با بیان اینکه قیمت خرید زعفران در سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هر کیلو نگین ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، شبه نگین ۳۳ میلیون تومان، پوشال مرغوب ۳۲ میلیون تومان، پوشال معمولی ۳۱ میلیون تومان و زعفران دسته‌ای (دسته پیچ) ۲۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: خرید حمایتی زعفران تا دوم بهمن ماه امسال ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند برای فروش زعفران به این چهار مرکز مراجعه کنند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =