هنر متعهد مسیری برای حرکت به سمت کمال/ شاعری که تعهدش را با هنر اثبات کرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، هفته بسیج فرصتی شد تا فارغ از هیاهوی روزمره، گپ و گفتی خودمانی با هنرمندان بسیجی و متعهد و اهالی شعر و موسیقی داشته باشیم.

مهمان این صفحه از خبرگزاری فارس در بیرجند خود را چنین معرفی کرد: حبیب حاجی پور هستم، 
دکترای زبان و ادبیات فارسی، فرهنگی و مدرس دانشگاه فرهنگیان.

عضو بسیج هنرمندان خراسان جنوبی، حیات شعری خود را از ۱۰ سال پیش آغاز کرده‌ است، وی در این باره گفت: از سال ۹۲ خیلی جدی و حرفه ای سرودن را آغاز کردم و تا به امروز هم در این وادی زیبا و دل انگیز قدم می‌زنم.

حاصل سال‌های فعالیت هنری او ۴ محموعه شعری در حوزه ادبیات پایداری و شعر آئینی و ۳ محموعه علمی پژوهشی در حوزه ادبیات  است.

حاجی‌پور در ادامه این گفتگو بیان داشت: به‌نظرم خداوند هنر را در جوهره آفرینش و در جوهره برخی انسان ها به‌صورت ویژه تر نهاده تا با کشف آن، هم بر زیبایی های خلقت بیافزاید و هم از رنج زیست و رسیدن به کمال کم کند.

این شاعر انقلابی افزود: اصولا هنرمند انقلابی به هنرمندی گفته می‌شود که در وهله اول همراه مردم  و ارزش ها باشد و بتواند با هنر فاخر خود به زیباترین شکل ممکن این ارزشهای انسانی، اخلاقی و بشری را به تصویر بکشد و در واقع چراغ راهی باشد برای جامعه و مهمتر اینکه به سمت کمال حرکت کند نه به سمت ضلال و ذلالت.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه هنر و هنرمند گفت: با توجه به این که هنر و زبان هنر، بسبار تاثیرگذار است، شاید بتوان گفت، جایگاه هنر و هنرمند متعهد بسیار والا و زبان هنر متعهد نیز بسیار تاثیرگذارتر از زبان خبر و حتی علم باشد.

این استاد دانشگاه در پایان با تاکید بر ارزش جایگاه آفرینندگی هنرمندان خاطرنشان کرد: به قول افلاطون که هنر را خداگونه تر از علم می‌داند باید بگوییم: چون هنر زاینده است و هنرمند شبیه خداوند آفریننده، پس هنرمند باید قدر این استعداد و توانایی را بداند و به گونه ای در این وادی قدم بردارد و قلم بزند که بتواند باهنرش جامعه را به رشد برساند و در مسیر سعادت قرار دهد و به تناسب توانایی‌اش اثرگذار باشد.

پایان پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =