معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور: امسال ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌ شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله آسوده. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور امروز در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: زکات به عنوان یک فریضه الهی باید فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و نهادینه شود.

وی افزود: گرچه زکات یک امر فردی است اما آثار اجتماعی بی‌بدیلی دارد که موجب همبستگی مردم شده و کسانیکه در راستای ترویج این فریضه الهی گام برمی‌دارند باید تکریم و تجلیل شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: کمک‌های مردمی در چهار قالب زکات، صدقات، اکرام ایتام و شبکه‌های مردمی جمع‌آوری و تمامی وجوهات مردمی در همان منطقه هزینه می‌شود.

آسوده یادآور شد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی و نیکوکار در سطح کشور با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند که از ابتدای‌ امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بطور مستقیم به حساب ۴۱۲ هزار یتیم و محسنین واریز شده است.

وی با اشاره به ۹ هزار ۸۸۰ مرکز نیکوکاری همکار کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد این مراکز محله‌محور و مسجد محور و هزار و ۵۹۳ مرکز نیکوکاری تخصصی هستند که در حوزه‌های اشتغال، مسکن و تحصیل فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: از ابتدای سال ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون توسط مراکز نیکوکاری محلات و مساجد جمع‌آوری شده که در اختیار نیازمندان حوزه فعالیت‌ این مراکز قرار گرفته است.

 آسوده متذکر شد: از ۵ میلیون هزار صندوق صدقات خانگی و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات معابر و اماکن کشور در هفت ماه ابتدای امسال ۴۸۸ میلیارد تومان جمع‌آوری شده که در سرفصل‌های کمک به تحصیل، سلامت، کمک جهیزیه مددجویان هزینه شده است.

وی دامه داد: ۷۰ هزار دانشجو، ۵۰ هزار دانش‌آموز، ۸۰ هزار بیمار صعب‌العلاج و ۲۶ هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و طرح احداث ۲۰ هزار مسکن مددجویان نیز اجرا می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از استانداری‌ها درخواست کرد تا با فعال‌سازی بیش از پیش شوراهای زکات، زمینه لازم برای بهره‌مندی نیازمندان از وجوهات را فراهم کنند.

آسوده متذکر شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از حوزه حمایت عبور کرده و بر روی توانمندسازی تاکید بیشتری دارد و از این‌ رو باید به سمت مولدسازی برویم و فرصت‌های اقتصادی را در اختیار جوانان قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه زکات در جای خود هزینه می‌شود و مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با خود مردم است، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها رصد، هدایت و نظارت کرده و وظیفه آن امانت‌داری است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) متذکر شد: بار عاطفی زکات در سطح روستاها، شهرها و همه کشور گسترده است و اثرات اجتماعی و اخلاقی فراوانی دارد و بزرگان دینی مکرر به آن اشاره کرده‌اند.

آسوده با بیان اینکه زکات باید ترویج پیدا کند و در این راستا جلسات شورای زکات باید جدی گرفته شود و دستگاه‌ها پای کار بیاید و برنامه‌محور اقدام کنند، افزود: زکات باید پایدار و ماندگار بماند و مردم برای احیای این فرایض الهی باید در صحنه باشند.

آسوده با تاکید بر اینکه اگر همه مردم و مسئولان در خصوص زکات پای کار باشند، فقر مطلق حل خواهد شد، گفت: زکات در حل فقر اقتصادی بسیار مؤثر است و باید به آن توجه بیشتری شود و لازمه این مسئله، توجه همه مسئولان به فریضه زکات است.

انتهای‌خبر/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =