خراسان جنوبی با کیفیت ترین زعفران جهان را دارد

«مهدی جعفری»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی بالغ بر ۱۷ هزار و پانصد هکتار سطح زیرکشت زعفران است.

جعفری با بیان اینکه قائنات پایتخت کیفی زعفران ایران و جهان نام دارد گفت: از سطح زیر کشت ۵ هزار و ۲۰۰ هکتاری زعفران در قاینات امسال بیش از  ۲۰ تن زعفران خشک برداشت می‌شود.

وی افزود: در خراسان جنوبی ۴۲ واحد بسته بندی و ۶ واحد فرآوری فعال هستند که می‌توانند ۹۳ تن زعفران را فرآوری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  ۳۲ هزار خانوار در اراضی خرده مالکی زعفران در استان برخوردار هستند گفت: اراضی که در استان خراسان جنوبی به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده عملکرد آن در واحد سطح از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

جعفری گفت: اخیرا در سند اصلاح الگوی کشت که در وزارت جهاد کشاورزی رو نمایی شد زعفران در  خراسان جنوبی یکی از محصولات مورد توجه در سبد الگوی کشت بدلیل کم آب بر بودن و اقتصاد خوب قرار گرفته است که ما هم توجه ویژه‌ای به این محصول خواهیم داشت و امیدواریم در سال‌های آینده  افزایش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تولید محصولات سالم و ارگانیک زعفران هستیم، بیان داشت: امروزه برای صادرات محصولات راهی جز تولی محصولات ارگانیک نداریم.

گفتنی است برداشت گل زعفران در خراسان‌جنوبی اوایل آبان آغاز می‌شود و تا اواسط آذر ادامه دارد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =