جابجایی ۴ میلیون تن کالا در خراسان‌جنوبی/۱۵ هزار خودرو برگه معاینه فنی گرفتند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حاجی صفری، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: برای داشتن رانندگی ایمن و بی‌خطر لازم است رانندگان، ناوگان خود را در سلامت نگه داشته و این موضوع تنها با معاینه فنی مستمر و مداوم وسایل نقلیه محقق خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح استان طی ۷ ماهه سال جاری بیش از ۱۹هزار ۷۰۰ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: از کل وسایل نقلیه مذکور تعداد ۱۵هزار ۳۶۸ دستگاه خودرو موفق به اخذ برگه معاینه فنی گردیده و ۴ هزار ۳۵۱ دستگاه خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده‌اند.

حاجی‌صفری یادآور شد: از ابتدای امسال  ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا توسط ۶هزار ۳۶۴ دستگاه ناوگان حمل و نقل خراسان‌جنوبی در سطح استان جابجا  شده است.

وی با اشاره به اهمیت جابجای مسافر در  خراسان‌جنویی خاطرنشان کرد: تعداد مسافران جابجا شده توسط ۷۶۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری در این مدت یک میلیون و ۱۰۵ هزار نفر بوده که از این تعداد ۶۵۵ هزار نفر از این مسافران داخل استان و ۴۵۰ هزار نفر به خارج از استان جابه‌جا شده‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تعداد سفرهای برون استانی نیز ۳۹ هزار ۴۰۰ سفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۱۲ درصدی بوده‌ایم.

حاجی‌صفری ادامه داد: یکی از معیارهای سنجش حمل و نقل جاده ای و امور مسافران، توجه به میزان افزایش یا کاهش مسافران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است که بیانگر بهبود شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش شرکتهای حمل و نقل خراسان‌جنوبی توانسته رضایت مسافران برای انجام سفرهای درون و برون استانی را به خود جلب کند.

وی متذکر شد: در بحث بازدید و کنترل وسایل نقلیه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰۰ دستگاه از وسایل نقلیه عمومی مورد بازدید و کنترل قرار گرفته است که از این تعداد ۱۲۵ مورد تخلف  احصاء شده که پس از بررسی، به کمیسیون های مربوطه ماده ۱۱ رانندگان ، ماده ۱۲ شرکتها و ۱۴ مالکین وسیله نقلیه جهت رسیدگی ارسال شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی از جمله ناوگان حامل مواد خطرناک، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌های برون شهری و سایر وسایل نقلیه عمومی،  به منظور  ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای به شکل گسترده در قالب گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها و پلیس راه در تمامی محورهای مواصلاتی، پرخطر و پرتردد انجام گردیده است.

حاجی‌صفری افزود: این طرح به صورت بازدیدهای میدانی  ناوگان عمومی حمل‌ونقل بار و مسافر و فراورده های نفتی با محوریت کنترل مدارک و تجهیزات ایمنی آنها در محورهای مواصلاتی  راهها و محل‌های توقف (پایانه های مسافری ، مقابل  پاسگاه های پلیس راهها) صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار ۹۸۰ راننده ناوگان عمومی بین شهری خراسان‌جنوبی کارت سلامت دارند، تصریح کرد: کارت سلامت رانندگان که تأیید کننده سلامت جسمی و روحی و روانی رانندگان برای فعالیت است، توسط مراکز مجاز مورد تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تعداد ۵ مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری در حال فعالیت است.

حاجی‌صفری یادآور شد: رانندگان ناوگان باری و مسافری استان برای اخذ کارت سلامت باید با در دست داشتن معرفی‌نامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان مراجعه نمایند.

وی همچنین  از کشف ۱ هزار ۲۵۲ تن اضافه تناژ از ابتدای سالجاری تا کنون در محورهای تحت پوشش  اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی خبرداد.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: حمل بار بیش از ظرفیت مجاز، یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه‌های فراوان و تخریب جاده ها، احتمال وقوع تصادفات را برای کاربران جادهای  و خودروها افزایش خواهد داد.

حاجی‌صفری خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز می توانند از اخرین وضعیت راه ها ، سایر خدمات راه ها و نیز حوزه حمل و نقل جاده ای ، از طریق سامانه ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته اطلاعات لازم را کسب کنند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =