خبر خوب| بهره‌برداری از۳۳۱ کارگاه اقتصاد مقاومتی ‌در خراسان جنوبی

سردار محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج و با اشاره به بخشی از عملکرد سپاه و بسیج خراسان جنوبی از هفته بسیج ۱۴۰۰ تا هفته بسیج ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این مدت در حوزه محرومیت‌زدایی قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در مجموع ۱۱ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تکمیل یک سازه بند خاکی، تجهیز، مرمت و نوسازی ۸ باب مسجد، ساخت ۲ واحد خانه محروم، مرمت، تعمیر ۶ واحد خانه محروم، ساخت ۳۷ چشمه سرویس بهداشتی و حمام و اجرای ۸ پروژه خط انتقال آب را از جمله اقدامات انجام شده در یک سال اخیر عنوان کرد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: آبرسانی به روستاها با تانکر سیار به تعداد ۹۰ سرویس در ماه، لایروبی یک چشمه قنات، تسطیح بیش از ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی و عشایری، خاکریزی و تسطیح ۱۲۰۰ مترمکعب از معابر روستایی، تسطیح ۱۰ هزار مترمربع زمین مسکونی و گازکشی ۱۰۰ واحد از منازل محرومین انجام شده است.

مهدوی با بیان اینکه در یک سال گذشته تجهیز ۱۷۲ واحد خانه عالم انجام شده است، تصریح کرد: احداث ۳ باب مدرسه، تعمیر و مرمت ۴ باب مدرسه، ساخت یک هزار و ۷۲۰ متر انحراف سیلاب، ساخت ۳۰۰ متر کانال آبرسانی کشاورزی صورت گرفته است.

وی از راه‌اندازی ۵ کارگاه اشتغال‌زایی در یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت ۴ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، ۷ هزار جفت کفش، ۵ هزار و ۳۶۰ پرس افطاری، توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته البسه، بسته‌های فرهنگی و لوازم‌التحریر و برپایی یک بیمارستان صحرایی انجام شده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به حوزه بسیج سازندگی و کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی قابل افتتاح سازمان بسیج سازندگی در هفته بسیج اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع در هفته بسیج ۳۳۱ کارگاه اقتصاد مقاومتی با اشتغال ۵۶۹ نفر و اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

مهدوی با بیان اینکه از این تعداد کارگاه ۱۳۰ کارگاه با اشتغال ۲۱۵ نفر و اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه صنایع دستی هستندف اظهار داشت: ۲۱ کارگاه با ۳۲ نفر اشتغال و ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه کشاورزی، ۱۰۹ کارگاه با ۲۰۰ نفر اشتغال و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه خدماتی و ۲۳ کارگاه با ۴۲ نفر اشتغال و ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حوزه صنایع تبدیلی افتتاح می‌شوند.

وی از افتتاح ۴ کارگاه با اشتغال ۲۱ نفر و اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در بخش فروشگاه اقتصاد مقاومتی، ۳۲ کارگاه با ۴۴ نفر اشتغال و یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در بخش دام پروری و ۱۲ کارگاه با اشتغال ۱۵ نفر و اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان در بخش زرشک خبر داد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به فعالیت‌های حوزه بسیج جامعه زنان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه مهدهای بسیج ۶۰ مرکز مهد و پیش دبستان ثابت با حضور یک هزار و ۶۲۹ نفر نونهال دختر و پسر، ۳۶ مرکز فعال مهد محله با حضور ۳۷۴ نونهال ۳ تا ۶ سال، ۱۶ مهد آدینه با میانگین حضور ۱۵۴ نونهال و برگزاری مهدهای مناسبتی به تعداد ۳۹۸ مورد با حضور ۶ هزار و ۷۹۷ نونهال در طول سال  افتتاح شده است.

مهدوی با اشاره به پروژهای در حال اجرای موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج یادآور شد:  سایت آماده سازی مسکن ملی (کمک به دولت) در شهرستان‌های سرایان، فردوس، نهبندان و بشرویه به ارزش ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های در حال اجرای موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج است.

وی به اهم خدمات ارائه شده توسط شرکت یاس نوین پارسه اشاره کرد و تصریح کرد: در راستای همکاری این سازمان با شرکت رشد پایدار ایرانیان حدود ۴۰ هکتار چغندر علوفه‌ای با رقم اصلاح شده کارا، در سطح شهرستان‌های استان کشت شد که در پاییز برداشت شده و رضایت نسبی کشاورزان را در پی داشته است.

پایان پیام/۴۹۰۵

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سه =