افتتاح پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند با بیان اینکه امروز خراسان جنوبی مفتخر به برگزاری بزرگترین رویداد صنایع دستی کشور است، اظهار داشت: صنعتگران با همت  تلاش همیشگی خود راه احیای هنر را هموار کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نزدیک به ۱۵ جلسه کارشناسی مدیریتی در استان برای برگزاری نمایشگاه، افزود: طی این جلسات راهبردهایی مشخص و کمیته‌هایی ذیل آن تشکیل شد.

شاهوردی بیان کرد: در این نمایشگاه ۲۰۸ غرفه در اختیار صنعتگران و هنرمندان قرار گرفته که ۱۵۴ غرفه مربوط به فروش و عرضه صنایع دستی، ۳۴ غرفه مربوط به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی، ۹ غرفه برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی سطح کشور و ۱۱ غرفه در حوزه گردشگری است.

وی افزود: صنعتگران و هنرمندان ۲۶ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند حضور داشته و محصولات صنایع دستی در گروه‌هایی از جمله منسوجات سنتی، بافته‌های داری و غیرداری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه، صنایع دریایی، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی و سفال و سرامیک در نمایشگاه صنایع دستی ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزه صنایع دستی، بازاریابی، اجرای حرکت‌های آیینی سنتی، ورزش زورخانه‌ای و برپایی شش سیاه چادر به عنوان برنامه‌های جانبی نمایشگاه نام برد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =