عملیاتی شدن طرح بهسازی روشنایی باند فرودگاه طبس

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، خلیلی طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در دست اجراست و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: طرح بهسازی روشنایی باند فرودگاه طبس از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجراست و عملیات کابل‌گذاری و جانمایی چراغ‌ها برای باند سه کیلومتری این فرودگاه در ماه جاری آغاز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه محورهای شهرستان طبس یکی از شریان‌های حیاتی کشور است گفت: مسافران بسیاری از این شهر تردد می‌کنند به همین منظور به‌روز رسانی زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی همواره یکی از اهداف اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بوده است.

وی عنوان کرد: طی سالیان گذشته اقدامات زیادی برای تامین زیرساخت‌های فرودگاهی در فرودگاه طبس صورت گرفته که از شاخص‌ترین آنها گازرسانی ساختمان‌های اداری و منازل سازمانی فرودگاه، پیگیری مطالعات ساختمان تکنیکال بلاک، خریداری دکل روشنایی اپرون فرودگاه و خریداری سامانه میمک برج مراقبت فرودگاه است.

طهماسبی افزود: در حال حاضر به دلیل نبود روشنایی باند در فرودگاه طبس امکان پرواز در شب وجود ندارد و با طرح در دست اجرا این مشکل برای همیشه حل خواهد شد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =