استاد قرائتی: روحانیت باید بتواند با نسل جوان ارتباط برقرار کند/ جای خالی تفسیر قرآن در مساجد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در دیدار طلاب و روحانیون خراسان جنوبی اظهار داشت: قرآن در جامعه ما مهجور مانده و جامعه طلاب و روحانیت باید آن را از مهجوریت بیرون بیاورند.

وی بیان کرد: قرآن کریم در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل روز جامعه آیه‌های مختلفی دارد که باید در مساجد و منبرها به تفسیر آن پرداخت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: حوزه و دانشگاه در برخی استان‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است در حالی که این دو حوزه حساس و مهم نباید در هیچ روزی تعطیل باشند و اینکه روز پنجشنبه حوزه علمیه خراسان جنوبی تعطیل نیست مایه مباهات است.

وی افزود: شب قدر شب نزول قرآن کریم است، در حالی که فقط به خواندن چند دعا بسنده شده و به قرائت قرآن یا تفسیر آن توجه نمی‌شود لذا تاکید داریم تفسیر قرآن در مساجد رونق بگیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: در چند ماه باقیمانده تا ماه مبارک رمضان انتظار داریم طلاب و روحانیون دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تفاسیر قرآن کریم را برگزار کنند و طلاب و فضا می‌توانند از الان خود را آماده کرده و در ماه رمضان پیش رو در منبرها به تفسیر قرآن بپردازند.

وی اظهار داشت: برخی روحانیون در منبر شعرخوانی، تعزیه، روضه، تعبیر خواب، تحلیل سیاسی، اقتصادی و هر موضوعی را می‌گویند در حالی که یک آیه از قرآن را تفسیر نمی‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در دیدار با مقام معظم رهبری ۲۲ واجب را در فهرستی کامل خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم که باید در جامعه مورد توجه واقع شود.

وی گفت: نماز، زکات، تفسیر قرآن، توجه به نسل کودک و نوجوان از جمله مواردی است که در این ۲۲ مورد ذکر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح کرد: هر یک از شما طلاب و روحانیون که در ادارات مختلف هم کار می‌کنید، می‌توانید به یک مدرسه نزدیک به محل کار خود نیز سر بزنید و نماز جماعت اقامه کنید.

وی گفت: طلبه و روحانی باید بتواند با نسل جوان و نوجوان رابطه برقرار کند، به دانش‌آموز سلام و احترام کند و هرچه در منبر حتی خطبه نماز جمعه می‌گوید مفید، کم و مختصر باشد تا مردم جذب شوند نه با سخنرانی طولانی و غیرمفید که مردم را از منبر دفع کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه طلاب باید با طمانینه و آرامش در منبرها صحبت کنند افزود: بنا بر اعلام مسوولان بسیاری از افراد شرکت‌کننده در اغتشاشات اخیر ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند که در نظام جمهوری اسلامی تربیت شده‌اند اما چرا به مقدسات جسارت کردند؟

وی گفت: اغتشاشات اخیر به ما نشان داد آموزش و پرورش در مدارس و طلاب و روحانیون برای نسل نو جامعه خوب کار نکرده‌اند.

وی با بیان این سوال که سهم طلاب و روحانیون در تربیت نسل نو جامعه چقدر بوده است افزود: به عنوان مثال از پارسال تا امسال طلاب و روحانیون چند جلسه برای نسل نو برگزار کردند، از چند نوجوان بستری در بیمارستان عیادت کرده، سر کلاس چند نفر حاضر شده‌اند، با چند نوجوان بی‌بضاعت دیدار یا چند نفر را جذب کرده‌اند، بدون شک در این زمینه باید قوی عمل شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور روز گذشته نیز همزمان با ۱۶ آذر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، سخنرانی کرد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =