برف‌روبی ۵۹۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اسداله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش برف اخیر در سطح استان اظهار داشت: شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و بیرجند درگیر این بارش‌ها بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: در پی بارش‌های برف اخیر در محورهای اصلی بیرجند- سربیشه، زیرکوه – زهان، سربیشه – شوسف، سربیشه – درح، سربیشه – درمیان، منصورآباد- قهستان – زهان، محورهای روستایی شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان، زیرکوه و نهبندان شاهد بارش برف بوده‌ایم.

وی  ادامه داد: ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات نیمه سنگین و سنگین از جمله برف‌روب، لودر، گریدر و شن و نمک پاش با همکاری ۶۷ نفر نیروی راهدار عملیات پاکسازی محورهای استان را بر عهده داشتند.

جلال‌زاده اضافه کرد: در پی عملیات راهداری زمستان در این محورها ۵۹۰ کیلومتر باند برف‌روبی و ۱۶۰ تن شن و ماسه مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی به صورت مستمر و فعال ادامه دارد و اولویت با محورهای شریانی، اصلی و فرعی پرتردد بوده و پس از آن محورهای فرعی، روستایی بازگشایی می‌شود تا شهروندان عزیز مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت آماده باش با تجهیزات کامل در جاده‌ها حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =