روایت استاندار از رهاورد سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور باشکوه مردم استان در استقبال از رئیس جمهور و هیات دولت اظهار داشت: مایه افتخار است که رئیس جمهور دور دوم سفرهای استانی را از خراسان جنوبی آغاز کردند.

وی به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت و گفت: درخواست اصلاح آیین‌نامه ساماندهی مبادلات مرزی و افزودن خراسان جنوبی به این آیین‌نامه به خاطر تثبیت جمعیت در مرز یکی از مصوبات سفر استانی بود همچنین در این سفر درخواست مجوز کولبری برای استان ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: معافیت از پرداخت حقوق دولتی توسط معادنی که واحد فرآوری سنگ‌های معدنی خود را در استان راه‌اندازی کنند از دیگر مصوبات سفر بود که می‌تواند جلوی خام‌فروشی را بگیرد و به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

وی افزود: برای جلوگیری از مهاجرت متخصصان از استان پیشنهاد دادیم برخی مناطق و شهرستان‌های ما از جمله بیرجند و قاین نیز جزو مناطق کمتر توسعه‌یافته محسوب شوند.

قناعت بیان کرد: در مورد مرز هم خواستیم سطح گمرکات ما از اداره کل به ستاد نظارت ارتقا پیدا کند، درخواست داشتیم چنانچه قرار است زیرساخت‌های بازارچه ماهیرود را استان تامین کند، باید عواید گمرکی این بازارچه به‌صورت ۱۰۰ درصدی به حساب استان واریز شود.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه ۱۱ تیر سال ۱۳۹۹ هیات وزیران در مورد فروش سهمیه سوخت مرزنشینان گفت: این موضوع مدتی است که متوقف شده و ما در این سفر درخواست پرداخت مجدد را داشتیم که رئیس جمهور با پرداخت یک مرحله دیگر موافقت کردند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: ما در این سفر خواستار اصلاح بند ۲ همین مصوبه و افزایش شعاع مشمولان سهمیه سوخت مرزنشینان از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر شدیم که این نیاز به بررسی، تامین اعتبار و مجوزهای لازم دارد.

وی گفت: سرمایه‌گذاران منطقه ویژه اقتصادی می‌خواهند از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ استفاده کنند که درخواست آنها را ارائه کردیم.

قناعت افزود: خواستیم که سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مناطق حفاظت شده را بازنگری کند و مناطق حفاظت شده به‌ویژه در طبس، فردوس و بشرویه بازنگری شود تا از ظرفیت آنها برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی گفت: در این سفر کم‌لطفی‌هایی که به استان شده را به رئیس جمهور بیان کردیم و به آیت الله رئیسی گفتم استان‌های قبلی که بودم این مشکلات (زیرساختی) را نداشتیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان قبلا کمتر دیده و مورد توجه واقع شده لذا راه‌آهن و انتقال آب و محرومیت‌ها به رئیس جمهور گفته شد و علاوه بر اینها موضوع تسهیلات بانکی و خط اعتباری ویژه برای ایجاد و تکمیل واحدهای کشاورزی، معدنی و تولیدی با اختیارات استاندار را هم مطرح کردیم.

وی افزود: شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری و پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام از دیگر اهداف سفر است که این موضوعات جزو مطالبات مردم نیز بوده همچنین رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف دور دوم سفرهاست تا مدیران ارشد کشوری از نزدیک سازمان‌های خود و میزان پیشرفت کارها را رصد کنند.

قناعت با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ۲ نوع مصوبه داشت گفت: بخشی از قبل و در نشست‌های تخصصی و فنی معاونت عمرانی استانداری در بیرجند و تهران با محوریت معاونت اجرایی رئیس جمهور تهیه شده و بخش دوم نیز مصوباتی است که در استان حین سفر طرح و مصوب شد.

وی با بیان اینکه مردم انقلابی و شریف خراسان جنوبی در استقبال از رئیس جمهور گل کاشتند ادامه داد: بعد از سفر شاهد انتقال پیام‌های مثبت از سطح کشور به خراسان جنوبی هستیم و این حضور مردم، دل دوستداران نظام و انقلاب را در سراسر کشور شاد کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور، خراسان جنوبی و مردم این استان را واقعا دوست دارد و وقتی بین مردم می‌رود، لذت می‌برد لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی به این نکات دقت کنند که رئیس جمهور وقتی بین مردم می‌رفت حسی داشت که انگار جزو ساعات عمرش محسوب نمی‌شد و لذت می‌برد با حوصله و سعه صدر جواب مردم و حتی منتقدان را می‌داد بنابراین انتظار دارد که استاندار و مدیرانش هم از جنس مردم باشند.

وی با بیان اینکه مردم با این همه سختی‌ها پای کار آمدند و استقبال باشکوهی از رئیس جمهور داشتند گفت: دست این مردم را باید بوسید که کار بزرگی درخصوص وفاق و همدلی و پایبندی به آرمان‌ها انجام دادند.

قناعت با اشاره به اینکه نگاه آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی ویژه و خاص است افزود: حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی در استقبال از رئیس جمهور مایه افتخار و قوت دل نیروهای انقلاب و عصبانیت دشمنان شد.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم در وعده‌هایش صادق و پیگیر وعده‌های خود است تا ۱۰۰ درصد اجرایی شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف دور دوم سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت به استان‌ها، پیگیری مصوبات دور اول همچنین شناسایی مسائل و مشکلات از نزدیک است که در همین راستا مدیران ارشد ملی به روستاها بروند، محرومیت را از نزدیک ببینند و عمق مشکلات را راحت تر درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد پایان رصدِ از دور مشکلات و شاهد مردمی‌تر شدن و حل مسایل مردم و استان هستیم، دولت سیزدهم به جای نشستن روی صندلی و رصد از دور مشکلات، در بین مردم حضور می‌یابد و حرف آنها را از نزدیک می‌شنود.

قناعت با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی خدمت بزرگی به حرکت رو به جلوی نظام کردند افزود: در شرایط مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و حتی اغتشاشات و بمباران رسانه‌های بیگانه و فضای سنگین خفقانی که دشمنان ایجاد کردند، مردم خراسان جنوبی و نهبندان گل کاشتند و امیدها را در دل مردم زنده کردند.

وی با ذکر این نکته که در این سفر پیام بزرگ امید مردم و همت دولت برای پیشرفت کشور به دنیا مخابره شد گفت: دشمنان از یکدست شدن کشور و رفتن به سمت پیشرفت عصبانی هستند و این حضور باشکوه مردم بر عصبانیت آنها می‌افزاید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه عمومی را در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور شاهد هستیم گفت: رئیس جمهور در این ۲ روز (پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ آذر ماه جاری) خیلی دوست داشت که به همه شهرستان‌ها برود اما فرصت نبود و در سفرهای بعدی برای بقیه شهرستان‌ها شاهد حضور رئیس جمهور خواهیم بود.

وی افزود: دولت سیزدهم با نظریه فکری (انقلابی) که دارد پیشرفت کشور را در مدار اصلی خود قرار داده و طبق گفته رئیس جمهور، هیچ چیز نمی‌تواند مانع رشد کشور شود لذا پیش نیاز حرکت در مسیر تحقق پیشرفت کشور، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی است و تا زمانی که سرمایه اجتماعی همراهی نداشته باشند، مسیر تحول ناقص می‌ماند.

قناعت از نشست فعالان اقتصادی با رئیس جمهور در بیرجند با عنوان طلایه‌داران پیشرفت ایران به عنوان یک فرصت مهم در تشریح ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یاد کرد و گفت: در این نشست که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و شماری از وزرا برگزار شد، افراد حقیقی و حقوقی از سطح ملی دعوت شدند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری همچنین نیازهای استان تشریح شد.

وی افزود: از همه مردم خراسان جنوبی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای تامین و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، صدا و سیما، خبرنگاران، اصحاب جراید، خبرگزاری‌ها و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی که سنگ تمام گذاشتند، قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در اولین سفر دور دوم سفرهای استانی صبح پنجشنبه ۲۴ آذر ماه وارد بیرجند شد و تا روز جمعه در استان خراسان جنوبی حضور داشت.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =