عدم ارتکاب سرقت مسلحانه در خراسان‌جنوبی/۶۸۹ متهم دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، کاظم صادقی، رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: از ابتدای سال تعداد ۲۹ باند سرقت زنجیره‌ای در خراسان جنوبی منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر روز در خراسان جنوبی ۲۵ فقره سرقت صورت می‌گیرد، افزود: همچنین در هر روز بیش از ۱۷ فقره سرقت نیز کشف می‌شود.

 رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال تا ۲۷ آذرماه تعداد شش هزار و ۷۹۴ وقوع سرقت در استان انجام شده است، تصریح کرد: این رقم رشد ۵.۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته که در ۸ ماه نخست سال، این رقم ۷ درصد بوده است.

سرهنگ صادقی با اشاره به کشف ۴ هزار و ۶۵۲ فقره سرقت از ابتدای سال در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در این مدت رشد ۶۸.۵ درصدی در کشف سرقت‌ها را در سطح استان داشته‌ایم.

عدم سرقت خشن و مسلحانه در خراسان جنوبی 

وی با اشاره به اینکه در آذرماه سال جاری شاهد کاهش وقوع سرقت در خراسان‌جنوبی بوده‌ایم، گفت: افزایش سرقت در هشت ماهه در کل کشور شش درصد بوده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: رشد سرقت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ در همین موقع ۱۳ درصد بوده که امسال ۶ درصد است که نشان از کاهش رشد سرقت در سال جاری دارد.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه از نظر وقوع سرقت خراسان جنوبی رتبه ۱۴ کشور را دارد، متذکر شد: اکثر سرقت‌های در استان از نوع خرد است و خوشبختانه سرقت‌های مسلحانه و خشن نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشف سرقت خراسان جنوبی رتبه ۶ کشوری را دارد، ادامه داد: ۱۰۰ در صد سرقت‌های به عنف نیز در خراسان‌جنوبی کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: حدود ۶۳ درصد سرقت‌های اتفاق افتاد استان در شهر بیرجند، ۱۰ درصد در شهر طبس و هفت درصد سرقت‌ها نیز در شهرستان قاین رخ می‌دهد.

اعتیاد مهمترین علت سرقت

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه به طور متوسط در شهر بیرجند روزانه ۱۶ فقره سرقت رخ می‌دهد، اظهار کرد: بیشترین سرقت‌ها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین است.

وی فقر و بیکاری، اعتیاد، سهل انگاری مردم در حفظ اموال و پایین بودن هزینه ارتکاب جرم را از مهمترین علل افزایش سرقت در خراسان‌جنوبی عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هوشمند سازی پلیس و کشف علمی جرایم یک اولویت است، افزود: نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت مردم دغدغه و تلاش شبانه روزی دارد.

اجرای ۲۰ مرحله اجرای طرح مقابله‌ای با سرقت

سرهنگ صادقی گفت: از ابتدای سال ۲۰ مرحله اجرای طرح مقابله‌ای با سرقت در خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها تعداد ۶۸۹ متهم دستگیر و هزار و ۵۲ فقره سرقت نیز کشف شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =