نمایشگاه ویژه شب یلدا در بیرجند آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دوم دی ماه ادامه دارد و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید و خرید عموم مردم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند دایر است.

وی بیان کرد: مشکلی درخصوص تامین آجیل، خشکبار و میوه در بازار استان نداریم و اقلام خوارکی در نمایشگاه شب یلدا پایین‌تر از قیمت بازار عرضه خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تشدید نظارت‌ها بر بازار استان در آستانه شب یلدا به منظور برخورد با تخلفات احتمالی خبر داد و گفت: گروه‌های نظارتی از تعزیرات حکومتی، اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی نظارت بر آجیل و مواد خوراکی شب یلدا را برعهده دارند.

وی درخصوص آمار تولید تخم مرغ استان در راستای تنظیم بازار به‌ویژه تامین تخم مرغ شهرستان‌های خراسان جنوبی بیان کرد: بررسی میدانی شود که آمار تولید تخم مرغ استان فقط روی کاغذ نباشد و در میدان تولید هم آمارها واقعی باشد.

آمار تولید تخم مرغ صحت‌سنجی شود

اشرفی افزود: گزارش شد که ۴۲ واحد تخمگذار با ظرفیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در استان فعال است لذا صحت آمار تولید در راستای تنظیم بهتر بازار استان به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: روزانه بیش از ۸۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که ۳۰ یا ۴۰ تن آن به مصرف داخل می‌رسد و برای جلوگیری از گرانفروشی و نبود کمبود به‌ویژه در شهرستان‌ها هر کدام از واحدهای تولیدی تامین تخم مرغ یکی از شهرستان‌های استان را از این پس برعهده می‌گیرند.

وی با اشاره به تامین میوه شب عید و اینکه نوروز امسال مصادف با مبارک ماه رمضان است ادامه داد: در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی با همکاری تعاون روستایی استان موظف شدند که تامین میوه شب عید استان را از الان برنامه‌ریزی و شروع کنند که در روزهای پایان سال مشکلی نداشته باشیم.

افزایش قیمت پسته و کاهش خرید شیرینی 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: قیمت پسته در بازار استان به ۲ برابر افزایش یافته و معمولا مشتری‌های خاص خود را دارد اما قیمت بادام زمینی، تخمه و نخود افزایش چندانی نداشته است.

علی جعفرپور مقدم با بیان اینکه مشکلی در تامین میوه، آجیل و خشکبار در بازار استان نداریم افزود: تقاضا برای خرید شیرینی به یک چهارم کاهش یافته و تلاش ما این است که با کاهش قیمت شیرینی تقاضا برای خرید شیرینی را افزایش دهیم.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم روز گذشته از اجرای طرح نظارتی شب یلدا در استان خبر داد.

علی تهوری افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای برخی اقلام مخصوص این ایام از جمله انواع میوه نظیر هندوانه و انار، انواع آجیل و شیرینی، این اداره کل با همکاری ادارات مربوطه طرح نظارتی ویژه شب یلدا را تا ۳۰ آذر ماه به مدت پنج روز اجرا می‌کند.

۳۵ تیم بازرسی فعال شدند

وی اظهار داشت: در این طرح ۳۵ تیم بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت به همراه بازرسان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در ۲ نوبت صبح و عصر بازار استان را رصد خواهند کرد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در این طرح اقلام مربوط به این روزها از حیث موجودی، قیمت و نحوه عرضه مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و با هر گونه تخلف احتمالی برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با روزهای پایانی پاییز و فرا رسیدن شب یلدا نمایشگاه عرضه محصولات ویژه این ایام در قالب ۱۲۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند برپا شد و علاوه بر تولیدکنندگان استانی، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا از چند استان دیگر کشور نیز حضور دارند.

تهوری گفت: عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب‌تر و معرفی آخرین محصولات تولیدی، ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد فضاهای رقابتی به منظور افزایش تنوع انتخاب و دسترسی بهتر به کالاهای مورد نیاز از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی از جمله احتکار، گرانفروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر نشدن فاکتور و سایر تخلفات صنفی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا بازرسان مربوطه در اسرع وقت به آنها رسیدگی کنند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =