اجرای طرح راهداری زمستانی خراسان جنوبی/آسفالت ۶۲۷ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله جلالزاده، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است که شریان‌های ارتباطی و مواصلاتی استان ها را به هم وصل می‌کند.

وی افزود: خراسان جنوبی در مجموع با ۱۷ هزار ۸۰۰ کیلومتر انواع راه اعم از راه اصلی، فرعی و روستایی، سرمایه ای عظیم و ارزشمندی داشته که حفاظت و نگهداری آن ها بسیار مهم می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه، در هشت ماهه سال جاری ۶۲۷ کیلومتر محورهای استان روکش آسفالت حفاظتی و تقویتی شده است.

جلالزاده یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۵ هزار ۱۸۶ تن آسفالت پخش شده جهت مرمت و لکه گیری در راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی توسط حوزه نگهداری این اداره کل انجام شده است.  

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ساماندهی و تعمیرات تابلوهای محدودیت سرعت و تکمیل تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی تعداد ۴هزار۳۳۴ عدد طراحی، ساخت و جانمایی و نصب تابلو درمحورهای خراسان جنوبی و بخصوص در مناطقی که از نظر عبور و مرور از حساسیت خاصی برخوردار است با هدف رفع نواقص تابلو و علائم نصب و بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی در راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام گرفته است.  

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: خط کشی محورهای مواصلاتی یکی از فاکتورهای مهم ایمنی در جاده‌هاست که با توجه به سیاست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جهت ایمنی محورها ،هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود و کاهش تصادفات همواره جزو اولویت‌های این سازمان بوده است.

جلالزاده متذکر شد: در همین راستا هزار۳۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در سال جاری خط کشی و به صورت مستمر این موضوع انجام می‌شود.

 وی در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌های جاده‌های مواصلاتی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال  تعداد ۱۶ پروژه در حوزه تعمیر و نگهداری پل‌ها و ۱۶ پروژه نیز در حوزه تعویض و مرمت پل‌ها و پنج پروژه تبدیل آبنما به پل در محورهای سطح استان انجام شده که تعداد ۱۲ دستگاه آبنما به پل تبدیل و تعریض و مرمت ۷۴ دستگاه پل به اتمام رسیده است.  

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در استان از طریق محورهای مواصلاتی صورت می‌گیرد، تصریح گرد: به همین منظور در سال‌‌های اخیر برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌‌های خوبی برداشته شده است.  

جلالزاده افزود: در حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی نیز در حال حاضر ۱۲۰ شرکت شعبه و نمایندگی حمل و نقل کالا، ۴۴ شرکت، و نمایندگی مسافر بری و ۵ نماینده و شرکت بین المللی کالا و بیش از هزار ۱۶۱۸ نفر راننده در سطح استان فعالیت دارند.

وی یادآور شد: طی سال جاری در بخش حمل و نقل کالای خراسان جنوبی تعداد رانندگان فعال استان ۶.۴ درصد افزایش داشته است و در جوزه حمل و نقل مسافری نیز ۳ درصد افزایش را در تعداد رانندگان شاهد بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی متذکر شد: تعداد ۷۵۷ دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری و همچنین هزار و ۱۴۴ نفر رانندگان مسافری در استان ارائه خدمت میکنند.

  جلالزاده از رشد قابل قبول ترانزیت خراسان جنوبی خبر داد و گفت:  پایانه مرزی ماهیرود بعنوان گذر رسمی استان به کشور افغانستان در سال جاری تعطیلی نداشته و صادرات کالاها به صورت روان انجام شده و در حال حاضر نیز بدون هیچگونه مشکل در حال فعالیت می‌باشد و پایانه مرزی ماهیرود آمادگی کامل برای انجام خدمات و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی را دارد که این امر به رشد صادرات و توسعه منطقه کمک شایانی می‌کند.  

وی در ارتباط با حوزه راه روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: این اداره کل پس از ابلاغ وظایف راه روستایی تا کنون ۱۷۸ کیلومتر از محورهای روستایی را به صورت جدید الاحداث آسفالت کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی در خصوص سامانه تردد شمار و دوربین های نظارتی گفت: در مجموع ۱۷۷ سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال است.  

جلالزاده از جمله اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود جاری شدن پنج سیل شدید در مدت فعالیت این سازمان در این راستا توانسته‌ایم در کمترین زمان ممکن رفع انسداد راه های استان  را داشته باشیم که این نشان می دهد همکاران ما همیشه آماده به خدمت هستند.  

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث اصلاح و ایمن‌سازی راه‌های شریانی خراسان جنوبی افزود: از ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب استان تعداد ۱۵ نقطه تاکنون رفع و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۴ نقطه آن در دست اجرا است و مابقی نیز در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز رفع خواهد شد.

  مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر ۳۳ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت و ۶ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در حال ساخت است که با توجه به اینکه احداث مجتمع توسط بخش خصوصی انجام می شود، در مناطقی که سرمایه گذار استقبال نمی کنند استراحتگاه های موقت احداث می شود و در این خصوص تعداد ۱۵ باب استراحتگاه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.  

جلالزاده از اجرای طرح راهداری زمستانی در سطح خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲۵ نفر نیروی راهداری آماده به خدمت در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان مستقر هستند تا در مواقع نیاز و ضروری به مردم و رانندگان ارائه خدمت کنند.

وی افزود: در این خصوص ۱۸۳ دستگاه ماشین آلات راهداری برای ارائه خدمات به رانندگان ومسافران در ایام زمستان در راههای ارتباطی خراسان جنوبی مستقر و همچنین ۱۰ هزار ۵۰۰ تن شن و نمک خریداری شده ودر انبارها و راهدارخانه های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یک =