حسرت ۶ هزار تکواندو کار خراسان جنوبی برای داشتن سالن ورزشی

علیرضا محمودی، رئیس هیئت تکواندوی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در بانک اطلاعاتی فدراسیون تکواندو  حدود ۶ هزار تکواندوکار استان به ثبت رسیده است که ۷۰ درصد این ورزشکاران فعالیت دارند.

وی افزود: علیرغم ساماندهی ۶ هزار تکواندوکار خراسان‌جنوبی از سالن ورزشی اختصاصی محروم هستیم.

رئیس هیئت تکواندو خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی سال گذشته  سالن تکواندوی استان به هیات هندبال واگذار شده است و عملا هیچ جا و مکانی برای تمرین ورزشکاران این رشته وجود ندارد که این موضوع ضعف بزرگی برای هیئت استان بشمار می‌رود.

محمودی با اشاره به فعالیت ۶۰ مربی و ۶۰ داور در رشته تکواندو خراسان‌ جنوبی یادآور شد: اکثر این مربیان و داوران در شهرستانهای استان در حوزه آموزش و استعدادیابی ورزشکاران مشارکت دارند.

وی با گلایه مندی از کمبود امکانات و تجهیزات تخصصی رشته تکواندو در خراسان‌جنوبی نسبت به سایر استان های کشور خاطرنشان کرد: در این رشته  تجهیزات حرف اول را در توسعه ورزشی می‌زند.

رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی گفت: فدراسیون تکواندو نسبت به در اختیار گذاشتن سیستم داوری و تشک اقدامات لازم  را انجام داده است ولی تاکنون علیرغم پیگیری‌های انجام شده از  سوی اداره‌کل ورزش و جوانان حمایت تجهیزاتی نداشته‌ایم.

محمودی متذکر شد: با اعتبار ۵۰ الی ۶۰میلیون تومانی می‌توان تجهیرات رشته«هام مادانگ» تکواندو را تهیه و با توجه به استعدادهای بالقوه خراسان‌جنوبی قهرمانان زیادی را تحویل جامعه ورزشی کشور داد.

وی افزود :برای هر سیستم داوری رشته تکواندو حداقل به ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که تامین‌ آن از عهده هیئت خراسان جنوبی خارج است و حمایت مسئولین در این زمینه می‌طلبد.

رئیس هیئت تکواندو خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی و استعدادیابی این رشته ورزشی اظهار داشت: برای برگزاری چنین رویدادهای ورزشی همیشه در تامین سالن ورزشی مشکل داشته و در رقابت های اخیر نیز  از حدود ۱۰ روز قبل بدنبال مکان برگزاری مسابقات بوده‌ایم.

محمودی افزود: داوران تکواندو خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی بارها قضاوت کرده‌اند و با بهره‌گیری از این تجربیات امیدواریم با برگزاری مسابقات متنوع شاهد رونق رشته تکواندو و شناسایی استعداد های ویژه در استان باشیم.

وی یادآور شد: برگزاری لیگ دسته ۱ تکواندو خراسان‌جنوبی،جام  باشگاه‌ها و  مسابقات جام فجر در استان را زمینه حضور فعال در رقابت‌های کشوری و کسب مدال های قهرمانی ورزشکاران استان عنوان کرد.

 انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 8 =