امدادرسانی هلال‌احمر به زلزله زدگان بشرویه خراسان جنوبی/توزیع ۱۳۳ چادر امدادی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله روز گذشته در بشرویه اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه به بزرگی ۵.۱ در عمق هشت کیلومتری زمین در ساعت ۱۶:۵۴ شنبه، تیم‌های ارزیاب و امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پیش از وقوع زلزله تیم‌های امدادی برای تمرین پناهگیری و خروج ایمن در محل روستای اصفاک بشرویه حضور داشته‌اند، افزود: با حضور تیم‌ها در نزدیکی محل حادثه ارزیابی‌های اولیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت.

کاوسی از امدادرسانی به ۴۶۵ حادثه دیده در زلزله بشرویه خبر داد و گفت: طی روند امدادرسانی‌ها، ۱۳۳ دستگاه چادر، ۲۶۶ تخته موکت، ۱۴۱ شعله والور و ۱۵۰ تخته پتو توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۴ نیروی امدادی در قالب ۱۲ تیم عملیات امداد رسانی به زلزله زدگان را انجام دادند.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۰ روستا شامل ملوند در طبس و روستاهای کرند، اصفاک، خانیکو، نیگنان، مردستان، عزیز آباد، جمالی، رقه، غتی آباد در بشرویه زلزله را احساس کردند.

کاوسی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش‌های ایمنی در موارد بحران به اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: هلال احمر در راستای وظایف ذاتی خود، به طور مستمر آموزش‌هایی را در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای ایمنی در برابر زلزله ارائه می‌کند.

وی ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله را از جمله اهداف برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی دانست و گفت: با توجه به شرایط خراسان جنوبی به عنوان استانی حادثه خیز، برگزاری اینگونه از برنامه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که همواره مورد توجه قرار دارد.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفت =