عزم دولت سیزدهم برای رفع محرومیت است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده در سالروز آغاز فعالیتش در سمت معاونت استانداری برای اولین بار در یک سال گذشته با حضور بیش از سه ساعت در جلسه شورای اسلامی استان به جای سفر به منطقه زلزله زده بشرویه ترجیح داد به دلیل قول دادن برای حضور در جلسه شورای استان با شرکت در این جلسه به دغدغه های نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان های خراسان جنوبی گوش کند و پاسخ های لازم را در هر زمینه بیان کند.

وی با اشاره به این که در طول هشت سال گذشته یک مگاوات برق به تولید کشور افزوده نشده و سرمایه گذاری جدیدی هم در حوزه گاز انجام نشده است، تصریح کرد: دولت سیزدهم با حجم انبوهی از مشکلات زیرساختی در کشور مواجه است و با وجود این شرایط امسال  ۳۰۰ روستای استان به شبکه گاز متصل شدند.

عباس زاده با اشاره به این که در دولت سیزدهم کارهای بزرگی در حال انجام است ، افزود: اولین کار در این دولت آبرسانی به ۱۰ هزار روستاست تا با انجام این کار از میزان محرومیت ها کاسته شود.

به گفته وی؛ با وجود این که در فصل سرد زمستان به یک میلیون و هزار متر مکعب گاز نیاز داریم اما گاز تولیدی ۸۵۰ هزار متر مکعب است .

معاون استاندار تأکید کرد: عزم دولت سیزدهم برای رفع محرومیت ها در نقاط مختلف کشور جدی است و برای ما در شرایط فعلی بیش از هر چیزی حفظ نظام مهم است.

عباس زاده ادامه داد: هرچند استفاده از ظرفیت نمایندگان شورا های اسلامی شهر کار خیلی خوبی است اما در بعضی از موارد در حد پنج درصد شاید بعضی از نمایندگان مردم به دنبال منافع شخصی خود باشند که این موضوع زمینه ساز مشکلاتی خواهد شد.

وی با بیان این که دانشگاه بیرجند ، مادر دیگر دانشگاه های استان است، افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سیاست های خود را از طریق دانشگاه بیرجند به عنوان نماینده وزارت مربوط در استان اعمال می کند.

به گفته وی؛اقدامات اداری برای احداث کلینیک تأمین اجتماعی در قاین در حال انجام است. 

معاون استاندار  بیان داشت: تفویض اختیار کمیسیون ماده پنج به شهرستان قانونی نیست و در یک سال گذشته همه پرونده های ارسالی از کمیته فنی در جلسه های کمیسیون ماده پنج مطرح و درباره  آنها تصمیم گیری شده است.

وی افزود: انتقال سهم مالیات معادن بومی به خراسان جنوبی منجر به افزایش منابع و مصارف بانک‌های استان می‌شود.

عباس زاده با اشاره به لزوم توجه معادن و صنایع بزرگ به مسئولیت‌ های اجتماعی خود در منطقه تصریح کرد: در استان‌ های بزرگ به‌ خوبی این مسئله جا افتاده و جزو وظایف ذاتی صنایع و معادن شده اما در خراسان جنوبی هنوز این موضوع به‌ خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون استاندار ادامه داد: زغال سنگ طبس و فولاد قاین از جمله صنایع بزرگ استان هستند که باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه کنند.

وی در زمینه بازگشت حساب‌های بانکی معادن به استان گفت: پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده و در سفر اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی هم بر آن تأکید شد، لذا باید مالیات معادن فعال خراسان جنوبی به استان بازگردانده شود.

عباس ‌زاده تصریح کرد: ۶۴ شرکت معدنی استان مشمول این طرح هستند که ۳۴ معدن حساب‌های خود را به استان منتقل کرده اند، ۱۰ معدن دیگر هم هنوز تعیین تکلیف نشده اند و ۱۵ معدن که هلدینگ در مرکز دارند باید سهم خراسان جنوبی را به استان برگردانند.

معاون استاندار با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه برق‌ رسانی و گاز رسانی به روستاها گفت: سرمایه ‌گذاری حوزه نفت و گاز کار آسانی نیست اما دولت اقدامات متعددی را شروع کرده که حصول نتیجه آن زمان بر است.

عباس زاده افزود: تأمین زیرساخت‌ها برای جبران عقب ماندگی‌ های گذشته اهمیت دارد و دولت سیزدهم برای این منظور تلاش می‌کند.

به گفته وی؛ باید با هم‌افزایی و همفکری امور مردم را دنبال کنیم تا به نتایج مطلوب مورد نظر برسیم.

وی ادامه داد: درخواست‌های مردم از سوی شوراها باید به شکل کارشناسی شده جمع‌بندی شود تا مسئولان بتوانند در پیگیری ها از حقوق مردم دفاع کنند.

عباس‌زاده تصریح کرد: اعضای شوراهای شهر و روستا باید از تفرقه و چند دستگی پرهیز کنند و با اتفاق نظر به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

معاون استاندار افزود: در حال حاضر هیچ روستایی نیست که مردم آن متقاضی زمین باشند و بنیاد مسکن زمین در اختیار داشته باشد و به اهالی روستا واگذار نکند.

وی با اشاره به لزوم تسریع اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار افزود: پیگیری مصوبات سفرها از اهمیت زیادی برخوردار است و تأکید استاندار هم بر این است که نباید قولی که اجرایی نیست را به مردم داد.

عباس‌زاده گفت: آنچه به مردم قول داده شده همگی انجام خواهد شد و تاکنون بیش از ۹۰ درصد مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار عملیاتی شده و در بعضی از موارد هم با توجه به وضعیت اعتبارات پیگیری برای اجرای آنها در حال انجام است.

شایان ذکر است؛ در این جلسه هر یک از نمایندگان شهرستان های استان به بیان دغدغه های مردم پرداختند. تکمیل پروژه های نیمه تمام ، وضعیت نامناسب پروازهای فرودگاه بیرجند، مشکل جاده های روستایی، گرفتن سهم استان از اعتبارات ملی برای بازآفرینی شهری، پیگیری برای اجرا نشدن قول های مسئولان کشوری، اجرای طرح های هادی روستاها، اختصاص دو درصد از فروش معادن برای طبس، لزوم جسارت و شجاعت مسئولان برای پیگیری حقوق مردم، شروع نشدن مسکن ملی در بشرویه، ضرورت توجه به پشم برک و …. از جمله موارد مطرح شده بود. 

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 7 =